1403/01/09
16:1
Register

تبلیغات



سایر لیگ ها

آخرین اخبار

اخبار

سه شنبه 13 اردیبهشت 1401 22:18

نکونام: برنامه ریزی به موفقیت ختم می‌شود

فولاد حوزستان فردا باید در خانه از گل‌گهر سیرجان پذیرایی کند.
به گزارش سایت باشگاه فولاد خوزستان، فولاد خوزستان پس از پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و صعود به مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات فردا در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر برابر گل گهر سیرجان قرار خواهد گرفت. جواد نکونام در نشست خبری پیش از این بازی اظهار داشت: با توجه به بازی هایی که ما در جام باشگاه های آسیا داشتیم، سعی کردیم در این چند روز فقط ریکاوری انجام بدهیم؛ تمرین خاصی نتوانستیم انجام بدهیم و با توجه به شرایطی که آنجا بود و بازی هایی که پشت سر هم داشتیم انجام دادیم سعی کردیم از لحاظ ریکاوری روی بچه ها کار کنیم و بازیکنان را از لحاظ ذهنی برای بازی فردا آماده کنیم.

وی افزود: از اولین روزی که کارمان را شروع کردیم دو هدف داشتیم که خدا را شکر توانستیم به آن دست پیدا کنیم. یکی قهرمانی سوپرکاپ بود که توانستیم جام را به دست بیاوریم و یکی هم صعود به مرحله بعد بود که خدا را شکر توانستیم این کار را هم انجام بدهیم و به عنوان سرگروه و با ۱۲ امتیاز از ۶ صعود کنیم و مقابل تیم های خوبی که در گروه مان بودند توانستیم نتایج خوبی بگیریم. در لیگ هم می‌دانیم  امسال سهمیه لیگ قهرمانان وجود ندارد و سال بعد لیگ قهرمانان برگزار نمی‌شود. خدا را شکر ما در این جام هستیم و بهمن ماه تیم باید در مرحله حذفی بازی کند. امسال شرایط جدول با توجه به سهمیه نداشتن مقداری شرایط تیم ها و بازی ها را راحت تر کرده ولی تمرکزمان را روی شش بازی باقی مانده می‌گذاریم که انشاالله بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

نکونام در خصوص بازی فردا عنوان کرد: بازی فردا با تیم خوب گل گهر سیرجان است که چند سال است در لیگ برتر حضور دارند و برنامه ریزی خوبی داشته‌اند و نشان داده‌اند باشگاه خوب و حرفه ای هستند، بازیکنان و با کیفیتی دارند و تیم با کیفیتی هم هستند. پله پله جلو آمده‌اند و الان هم شرایط خوبی در جدول دارند. می‌دانیم بازی فردا مثل تمام مسابقات سخت است، باید با تمرکز بالا وارد مسابقه شویم و بتوانیم از امتیاز میزبانی و حضور هواداران‌مان که واقعا خوشحال هستم که فردا بعد از مدت ها می‌توانیم آنها را ببینم استفاده کنیم و یک بازی خوب انجام بدهیم و در نهایت بتوانیم به موفقیت برسیم.

سرمربی فولاد درباره تقابل با الفیصلی و در واکنش به اینکه این تیم پتانسیل صعود به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان آسیا را هم دارد گفت: تیم الفیصلی مشکل مالی ندارد و لیگ‌شان که تمام شود بهترین بازیکنان دنیا را می‌خرند و شروع به برنامه ریزی برای جام باشگاه ها می‌کنند اما در فوتبال ایران اینطور نیست و من از فردای خودم هم خبر ندارم. نکته دوم این است که من با باشگاه صحبت کرده‌ام و تمام شرایط و مواضعم را گفته‌ام. من قول نمی‌دهم که هیچ‌ کاری انجام بدهم و تا الان هم این کار را نکرده‌ام. اما هر روز و هر دقیقه و هر ثانیه بهترین عملکردم را داشته‌ام و تلاش کردم که تیم‌مان به عنوان نماینده استان خوزستان برای هواداران‌مان تیم قابل احترامی باشد. اگر قرار است به مراحل بالاتر برویم از الان نباید صحبتش کنیم و باید بازیکن بگیریم و برنامه ریزی کنیم. امروز هم شروع کنیم دیر است‌.

او ادامه داد: ما در ایران هستیم و باید با واقعیت کنار بیاییم. تمام تیم های دنیا و فوتبال حرفه ای و حتی کشورهایی که از ما پایین تر هستند حداقل برنامه ریزی را دارند. اگر سال بعد مربی یک تیم مشخص شده باشد باید از الان شروع به صحبت کردن با نفرات و جذب بازیکن برای سال آینده کنیم. همه تیم ها اینطور هستند اما در ایران می‌گذارند لیگ تمام شود و بعد شروع می‌کنند با مربی ها و بازیکنان صحبت کنند. تیم در حال بدنسازی است و در فاصله ۱۰-۲۰ روز تا بازی ها بازیکن می‌آید که با تیم تمرین کند و یک سری تیم ها هنوز مربی ندارند. کاملا بی برنامه هستیم. تیم هایی که موفق بودند تیم هایی بودند که تیم و مربی و بازیکنان‌شان مشخص بوده و برنامه شروع تمرینات‌شان مشخص بوده و با فکر و خیال راحت استراحت می‌کنند و در زمان مناسب شروع می‌کنند. هر باشگاهی در هر جای دنیا این عملکرد را داشته باشد قطعا به موفقیت می‌رسد. شاید زود به موفقیت نرسد ولی قطعا موفق می‌شود. ما هم همینطور هستیم؛ باید بازیکن بگیریم، تیم نیاز به تقویت دارد.

نکونام با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مناسب گفت: ما اگر الان در لیگ انگیزه ای نداریم بخاطر این است که در نیم فصل اول امتیازات زیادی از دست دادیم و آن هم بخاطر این است که متاسفانه تیم نتوانسته بود بازیکن بگیرد و تغییر و تحولی هم در اول فصل ایجاد شد. باید همه چیز با برنامه باشد. اگر برنامه ریزی باشد کار من و باشگاه هم راحت تر است و اگر نباشد کار برای دو طرف سخت است‌ و در نهایت برای باشگاه برنامه ریزی سخت تر خواهد شد چون باشگاه است که می‌ماند اسمش در جدول است.

نکونام در پاسخ به این سوال که آیا برای فصل آینده با فولاد توافق کرده است پاسخ داد: در چمپیونزلیگ هم این سوال را از من پرسیدند؛ به شما هم می‌گویم. من نمی‌دانم فردا صبح کجا هستم چون فوتبال‌مان این را نشان داده است. پارسال برای خود من که چنین تجربه ای را نداشتم به وجود آمد و هیچ چیزی در ایران قابل پیش بینی نیست.

او در واکنش به اینکه فولاد دومین تیم ارزان قیمت لیگ قهرمانان آسیا بوده است پاسخ داد: ما در چند اخیر ما در فوتبال خودمان هم با توجه به هزینه هایی که می‌شود جزو پنج شش تیم بالای جدول نبوده‌ایم و نخواهیم شد اما دستاوردمان خوب بوده است. در باشگاه های آسیا تیم ما قطعا از لحاظ هزینه حرفی برای گفتن ندارد. مثلا من نمی‌دانم بازیکن شماره ۱۷ الاهلی را چند گرفته‌اند ولی می‌تواند اندازه کل هزینه تیم ما باشد یا بازیکن شماره ۱۰ و فوروارد نوک آنها با بازیکنان تیم الغرافه. ما قیمت ها نمی‌دانم اما کسانی می‌دانند و می‌گويند و این باعث افتخار من، استان و هواداران است که ما نشان دادیم با تلاش و کوشش و سختکوشی می‌توانیم به افتخارات مهمی دست پیدا کنیم.

سرمربی فولاد تصریح کرد: حس مسئولیت پذیری و اینکه کارهای بزرگ انجام بدهیم در تیم ما وجود دارد و این شرایط را برای بازیکن فراهم می‌کند که حداکثر توانی که دارد را در هر مسابقه بگذارد تا بتوانیم به موفقیت برسیم. اینکه قیمت یک بازیکن الهلال اندازه تیم ما است جای تعجبی ندارد. ما الان با تیم الفیصلی بازی داریم و شاید آنها امسال در لیگ  عربستان پانزدهم شوند ولی برای جام باشگاه ها برنامه ریزی می‌کنند. همینقدر که توان و زور دارند که می‌توانند بازی ها را در کشور خودشان برگزار کنند قطعا برای بازی های حذفی هم این کار را خواهند کرد، بازیکنان تاپی می‌گیرند تا بتوانند از این مرحله استفاده کنند و بالا بیایند چون هر مرحله که تیمی بالا می‌رود پاداش خوبی می‌گیرد اما اینها نیاز به پاداش ندارند، نیاز به این دارند که بهترین نتایج را بگیرند و پول خرج می‌کنند و برایشان مهم است که به مراحل بالاتر برسند.

نکونام درباره تاثیر حضور ایبای گومز در فولاد گفت: چند نکته وجود دارد. در کیفیت و شرایط حرفه ای که این بازیکن داشت هیچ شک و شبهه ای نیست چون این بازیکن بازی نکرده بود و از فرم بازی دور بود و من هم از این اطلاع داشتم، می‌دانستیم که نمی‌توانیم از او مثل بازیکنان خودمان استفاده کنیم اما نکته مهم این بود که ما در آن پست نیاز به بازیکن داشتیم. ما مصدوم داشتیم و بازیکن‌مان قبل از مسابقات کرونا گرفته بود و در آن پست بازیکن کم داشتیم و نیاز داشتیم بازیکنی بگیریم که حتی برای یک دقیقه آنجا به ما کمک کند چون در آن فشار و سه روز یک بار بازی می‌کنی، اگر بازیکن مصدوم شود نیاز به تعویض داری که انرژی را برای بازی بعد نگه داری. علیرغم اینکه من به عنوان مسئول فنی می‌دانم این بازیکن اگر همین الان با هر باشگاهی در ایران قرارداد ببندد و از روز اول شروع به تمرین کند بدون شک ستاره لیگ ایران خواهد شد. من به صحبت های غیرفنی بیرون کاری ندارم، من فوتبال را می‌فهمم و کسی نمی‌تواند بهتر از من در مورد فوتبال صحبت کند چون من عمرم را در فوتبال گذاشتم و بازی کرده‌ام. از همه مهم تر من هشت سال آنجا بازی کردم که خیلی ها باید از تلویزیون ببینند‌. اصلا مبلغ زیادی هم نگرفته است. بعضی از دوستان صحبت هایی می‌کنند که درست است اما کاری که من می‌خواستم انجام شد و حداقل این است که توانستم به چند بازیکنم برای بازی های بعد استراحت بدهم.

نکونام تاکید کرد: ما در جام باشگاه های آسیا می‌دانستیم که اگر چهار بازیکن خارجی داشته باشیم میتوانیم از سه تا استفاده کنیم. یک کیفیت فنی هم از بعضی بازیکنان‌مان توقع داشتیم که نداشتند و آمدن این بازیکن توانست به ما کمک کند که بازیکنانی که کنارش هستند ببینند و انگیزه و نیرو و نشاط جدیدی برای تیم ما ایجاد شود تا رو به حرفه ای گری بروند. بازیکنان سوال می‌کردند و به هر حال جالب است بازیکنی در آن سطح اینجا بازی می‌کند. من الان هم می‌گویم فردا صبح بیاید قرارداد ببندد من در هر تیمی باشم این بازیکن را می‌خواهم ولی به ایران نمی‌آید. اگر بازی کند من قول می‌دهم یکی از بهترین بازیکنان لیگ ایران می‌شود چون در کیفیت فنی او شکی نیست.

وی در پایان در خصوص حضور هواداران در بازی فردا گفت: واقعا از این موضوع خوشحالم. ما خوشحالیم چون تیم ما دو جام گرفته و هواداران‌مان نبودند، صعود کردیم و هواداران‌مان نبودند. واقعا ضرر کردیم چون حضور آنها در نتایج درخشانی که گرفتیم خیلی کمک می‌کرد‌. واقعا همیشه لطف دارند. متاسفیم که امسال استادیوم ها دیر باز شد و فقط شش بازی تا پایان لیگ مانده و ما هم سه بازی در خانه داریم اما همین سه بازی برای ما انگیزه مضاعفی است که بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. اگر امسال بحث سهمیه بود قطعا راحت تر می‌توانستیم صحبت کنیم و امتیازات نیم فصل اول می‌توانست به ما کمک کند اما امسال سهمیه نیست و خدا را شکر ما در جام باشگاه ها هستیم. می‌رویم که خوب بازی کنیم. انشاالله این شش بازی تمام شود؛ برنامه ریزی و نگاه ما به سال آینده است که انشاالله اگر در فولاد بودیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

ارسال نظر




توجه : نظرات حاوی توهین،افترا،اتهام و ... به اشخاص حقیقی و حقوقی، نظرات شعارگونه مانند مرگ، درود و مشابه آنها و همچنین نظرات طولانی تر از 500 حرف به هیچ وجه منتشر نخواهد شد.

هر نظر = امتیاز برای اعضای سایت. بیشتر بدانیم
 
 
 

نظرات شما (0 نظر تا کنون)

  
فعال ترین هواداران
  • علی یزدانی > امتیاز نظرات : 688 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1665 - مجموع امتیازات : 3464
  • بهزاد زراعت > امتیاز نظرات : 2 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1490 - مجموع امتیازات : 2822
  • مژگان آقاجری > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1444 - مجموع امتیازات : 2661
  • علی زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1415 - مجموع امتیازات : 2733
  • رضا زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1403 - مجموع امتیازات : 2614
  • عبدالقادر کامیاب > امتیاز نظرات : 55 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1274 - مجموع امتیازات : 2000
  • فاطمه > امتیاز نظرات : 4 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 822 - مجموع امتیازات : 1818
  • سيد بابك > امتیاز نظرات : 2392 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 793 - مجموع امتیازات : 4298
  • ناصر رحيمي فر > امتیاز نظرات : 1119 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 384 - مجموع امتیازات : 2997
  • محمدرضا كريمي نژاد > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 329 - مجموع امتیازات : 1086
نظرات برگزیده
کسی که حقشو نگرفت : استعداد یابیتون شرافتمندانه بود خسته نباشید عرض میکنیم😉 --- امیرعلی : آرزوی موفقیت برای همه تیم ها --- حسین علینژاد : بازیکن بسیار فنی با فهم فوتبالی بالا قطعا یکی از مهره های کلید فولاد خواهد بود --- عباس مکوندی : سلام انتخاب قطبی برا فولاد و خوزستان گزینه بسیار عالی است --- عبدالقادر کامياب : زنده باد فولاد بهترین مربی افشین قطبی --- Amordad : سلام،ضمن خوشامدگویی به آقای قطبی،امیدوارم ایشان در فولاد موفق باشند و هواداران صبور فولاد را خوشحال کنند،فولاد در نیم فصل به خانه تکانی اساسی نیاز دارد.با احترام باید عرض کنم بعضی بازیکنان فعلی به هیچ عنوان در حد نام فولاد نیستند و بی انگیزه هستند. --- مصطفی : تبریک بی کران به همه هواداران و باشگاه فولاد. از تمام تعریف ها که بگذریم باید فکری برای از دست دادن فرصت های 100% گل کرد.به امید قهرمانی دوباره فولاد. --- محمد خلوصی : زنده باد فولاد و فولادی --- عزیز : ماشالله فولاد خوزستان ستاره خوزستان --- علی : اگر این حمایتها وهمدلی بین مجموعه باشگاه فولاد مستمر باشداحتمال کسب سهمیه آسیایی برای فولاد دور ازانتظار نیست. ---