1403/01/10
16:34
Register

تبلیغات



سایر لیگ ها

آخرین اخبار

گفتگو

چهارشنبه 02 اردیبهشت 1394 18:41

سرمربی فولاد نوین:بازیکنان ما برای پول گرفتن باید به لیست می‌رسیدند

ایران به زودی از جوانان تیم ما بیشتر خواهد شنید

با پیروزی فولاد نوین خوزستان مقابل مس کرمان، تکلیف اولین تیم صعود کننده به لیگ برتر مشخص شد. کوروش موسوی، سرمربی جوان و موفق فولاد نوین با تکیه بر بازیکنانی که به صورت عمده تربیت شده آکادمی فولاد هستند، حالا جواز لیگ برتری شدن تیمش را گرفته و با وجود اما و اگرهایی که بر سر نحوه حضور تیم دوم فولاد در لیگ برتر وجود دارد، این افتخار را در رزومه کاری خودش ثبت خواهد کرد.

به گزارش سایت باشگاه فولاد خوزستان، موسوی در گفتگو با «نسیم» درباره شرایط تیمش و عوامل موثر در صعود فولاد نوین به لیگ برتر صحبت کرده است:

- با توجه به صعود یک ساله فولاد نوین به لیگ دسته اول، روند صعود این تیم به لیگ برتر خیلی سریع اتفاق افتاد. در این باره چه صحبتی دارید؟

این اتفاق بر اثر یک برنامه‌ریزی و ماموریت ویژه رقم خورد. با توجه به اینکه تیم ما سال گذشته به لیگ یک صعود کرده بود، در درجه اول حفظ تیم در لیگ به عنوان اولین ماموریت ما تعریف شد و پس از رسیدن به ثبات نسبی، برنامه‌ریزی‌ها برای قهرمانی و صعود در لیگ برتر انجام شد. در نهایت همکاری کاملا حرفه‌ای دو باشگاه فولاد خوزستان و فولاد نوین، تعامل اصولی مدیریت باشگاه با کادرفنی و تلاش و انگیزه بازیکنان جوان و بی‌ادعای باشگاه فولاد نوین باعث شد تیم ما جواز صعود به لیگ برتر را در اولین سال حضورش در لیگ یک بگیرد.

- ایجاد انگیزه در بازیکنانی از کمترین تجربه برخوردار هستند در باشگاه فولاد نوین به چه شکلی انجام شد؟

مدیریت باشگاه ما بر خلاف بسیاری از باشگاه‌ها به شکلی حرفه‌ای با نحوه قرارداد و پرداخت‌های مالی برای بازیکنان ایجاد انگیزه کرد. به صورتی که نحوه پرداخت‌ها کاملا در موازات عمکرد بازیکنان انجام می‌شد. بر این اساس بازیکنان برای رسیدن به پولشان باید ابتدا به ترکیب 18 نفره و پس از آن ترکیب 11 نفره تیم می‌رسیدند و بر اساس تلاش و عملکردشان حق‌الزحمه دریافت می‌کردند. بر اساس این برنامه‌ریزی هوشمند و هدفمند تمام بازیکنان ما در طول لیگ به میدان رفتند و هیچ بازیکنی فقط بابت قرار گرفتن نامش در لیست فولاد نوین پول نگرفت.

 
- در شروع صحبت‌هایتان از تعامل باشگاه فولاد خوزستان و فولاد نوین در جهت رسیدن به اهداف صحبت کردید. این تعاملات به چه شکلی انجام شد؟

آقای دهکردی مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با تجربیاتی در مدیریت فوتبال دارند، حمایت ویژه‌ای از مجموعه مدیریتی فولاد نوین داشتند و همین تعاملات تاثیر ویژه‌ای در مدیریت صحیح باشگاه فولاد نوین داشت. از سوی دیگر و بر اساس همین تجربیات هیات‌مدیره باشگاه ما و به خصوص آقای اژدری‌زاده، مدیر عامل باشگاه فولاد نوین با صداقتی که در رفتار و گفتارشان داشتند زمینه را برای فعالیت کادرفنی در فضایی آرام و بدون تشنج مهیا کردند.

- زمانی اختلاف سطح زیاد تیم‌های لیگ‌برتری و دسته اولی مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان بود و این مسئله به نوعی از دلایل عقب ماندگی فوتبال ایران مطرح می‌شد. با این حال به نظر می‌رسد این اختاف تا حد زیادی برطرف شده و در حال حاضر تیم‌های دسته اولی هم در سطح خوبی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. نظر شما در این باره چیست؟

یکی از نقاط قوت لیگ دسته اول امسال دقیقا همین مسئله بود و خوشبختانه مربیان زیادی با فاصله گرفتن از معیارهای مطلق نتیجه‌گرایی به بالا رفتن سطح لیگ دسته اول کمک زیادی کرده بودند. به عنوان مثال همین تیم فولاد نوین با 35 گل زده عنوان بهترین خط حمله را به دست آورد. این را نه برای اینکه تیمم قهرمان شده بگویم اما آمار و ارقام به دست آمده از تمام مسابقات این مسئله را نشان می‌دهد که لیگ دسته اول امسال در سطحی بسیار بالا برگزار شد و اختلاف امتیازات بسیار کم بود. در نهایت صداقت می‌‌توانم بگویم در این فصل 11 تیم شانس صعود داشتند و رقابت‌ها در سطح فشرده‌ای برگزار می‌شد.

 

- با وجود نظارت‌های ویژه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال همچنان از بروز برخی بی‌قانونی‌ها و زد و بندها در لیگ دسه اول صحبت‌هایی شنیده می‌شود. شما در این فصل با موردی در این زمینه مواجه نشدید؟

با توجه به سخت‌گیری باشگاه فولاد نوین در به خدمت‌گیری بازیکنان و نحوه قراردادها، از بابت شاگردان خودم خیال آسوده‌ای دارم که هیچ‌کدام از مسائل در مورد آنها مطرح نبود. با این حال طبق معمول صحبت‌هایی در مورد بعضی از تیم‌ها و تعامل آنها با داوران شنیده می‌شود که به شخصه از بیان و پیگیری آن‌ها شرم دارم. برای کشوری که ادعای الگو شدن در جهان با این میزان از فرهنگ و اخلاقیات را دارد،‌وجود چنین مسائلی غیرصحیح و نازیبا است که امیدوارم با ورود مراجه ذی‌صلاح همین اندک تخلفات هم رفع شود.

- با وجود موفقیت باشگاه فولاد نوین، این وعده را می‌دهید که به زودی بازیکنان جوان تیمتان در سطوح بالاتری دیده شوند؟

قطعا این قول را می‌دهم؛ چرا که در این فصل با بازیکنانی همکاری داشتم که سرشار از انگیزه و استعداد بودند. ما در باشگاه فولاد نوین فلسفه غلط یک جلسه تمرین در روز را کنار گذاشتیم و کاری کردیم که بازیکن به طور کامل در اختیار تیمش باشد. در بسیاری از مواقع ما سه جلسه تمرین در روز داشتیم و اگر میزان تمرینات و فشردگی آن کم می‌شد، خود بازیکنان به این مسئله اعتراض می‌کردند. از آنجایی که هر 27 بازیکن عضو باشگاه ما جوانانی با استعداد و با انگیزه هستند، من به آینده تمام آنها خوشبین هستم و به همین دلیل اجازه بدهید به صورت مجزا از هیچ کدام نامی نبرم اما این وعده را می‌دهم که آینده فوتبال ایران حداقل در پاهای نیمی از جوانان تیم‌ ما خواهد بود.

ارسال نظر




توجه : نظرات حاوی توهین،افترا،اتهام و ... به اشخاص حقیقی و حقوقی، نظرات شعارگونه مانند مرگ، درود و مشابه آنها و همچنین نظرات طولانی تر از 500 حرف به هیچ وجه منتشر نخواهد شد.

هر نظر = امتیاز برای اعضای سایت. بیشتر بدانیم
 
 
 

نظرات شما (18 نظر تا کنون)

فولاد نوین
جمعه 11 اردیبهشت 1394 2:14 PM
منتظر رونمایی از فولاد نوین لیگ برتری هستیم

سید بابک صالحی
جمعه 11 اردیبهشت 1394 12:13 PM
ایشاا... سیاه جامگان رو بزنیم

فولادیم
پنج شنبه 10 اردیبهشت 1394 10:56 AM
فولاد نوین حالا دیگه براحتی نمیشه از کنار اسمش گذشت

حسین
پنج شنبه 10 اردیبهشت 1394 1:08 AM
اگه فولاد نوین تو لیگ برتر بازی کنه اسم خیلی از بازیکناش رو بیشتر و تواناییشون بیشتر آشنا میشیم

فرهاد
چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394 6:31 PM
دور از انصافه كه تو ليگ برتر بعدي آ.موسوي و سيروس نعمتي تيم فولادنوين روهدايت نكنن

 1 2 3 4  
فعال ترین هواداران
  • علی یزدانی > امتیاز نظرات : 688 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1665 - مجموع امتیازات : 3464
  • بهزاد زراعت > امتیاز نظرات : 2 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1490 - مجموع امتیازات : 2822
  • مژگان آقاجری > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1444 - مجموع امتیازات : 2661
  • علی زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1415 - مجموع امتیازات : 2733
  • رضا زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1403 - مجموع امتیازات : 2614
  • عبدالقادر کامیاب > امتیاز نظرات : 55 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1274 - مجموع امتیازات : 2000
  • فاطمه > امتیاز نظرات : 4 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 822 - مجموع امتیازات : 1818
  • سيد بابك > امتیاز نظرات : 2392 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 793 - مجموع امتیازات : 4298
  • ناصر رحيمي فر > امتیاز نظرات : 1119 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 384 - مجموع امتیازات : 2997
  • محمدرضا كريمي نژاد > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 329 - مجموع امتیازات : 1086
نظرات برگزیده
کسی که حقشو نگرفت : استعداد یابیتون شرافتمندانه بود خسته نباشید عرض میکنیم😉 --- امیرعلی : آرزوی موفقیت برای همه تیم ها --- حسین علینژاد : بازیکن بسیار فنی با فهم فوتبالی بالا قطعا یکی از مهره های کلید فولاد خواهد بود --- عباس مکوندی : سلام انتخاب قطبی برا فولاد و خوزستان گزینه بسیار عالی است --- عبدالقادر کامياب : زنده باد فولاد بهترین مربی افشین قطبی --- Amordad : سلام،ضمن خوشامدگویی به آقای قطبی،امیدوارم ایشان در فولاد موفق باشند و هواداران صبور فولاد را خوشحال کنند،فولاد در نیم فصل به خانه تکانی اساسی نیاز دارد.با احترام باید عرض کنم بعضی بازیکنان فعلی به هیچ عنوان در حد نام فولاد نیستند و بی انگیزه هستند. --- مصطفی : تبریک بی کران به همه هواداران و باشگاه فولاد. از تمام تعریف ها که بگذریم باید فکری برای از دست دادن فرصت های 100% گل کرد.به امید قهرمانی دوباره فولاد. --- محمد خلوصی : زنده باد فولاد و فولادی --- عزیز : ماشالله فولاد خوزستان ستاره خوزستان --- علی : اگر این حمایتها وهمدلی بین مجموعه باشگاه فولاد مستمر باشداحتمال کسب سهمیه آسیایی برای فولاد دور ازانتظار نیست. ---