1403/01/10
4:17
Register

تبلیغات



سایر لیگ ها

آخرین اخبار

اخبار

دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 11:56

سرمربی فولادنوین:امسال سال حفظ تیم بود نه قهرمانی

صعود ما به لیگ برتر همراه با مظلومیت بود

سرمربی تیم فوتبال فولادنوین خوزستان با تمجید از عملکرد بازیکنان تیمش، صعود این تیم به لیگ برتر کشور را یک کار بزرگ دانست. او در عین حال نسبت به عدم واکنش مسوولان استانی به این موفقیت، ابراز گله کرد.

به گزارش سایت باشگاه فولاد خوزستان، سیدكوروش موسوی، مربی موفق تیم فولاد نوین خوزستان که توانست این تیم را با اقتدار به لیگ برتر کشور برساند میهمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان بود. وی با حضور در تحریریه این خبرگزاری به سوالات مختلف خبرنگاران ورزشی پاسخ داد كه در ادامه مشروح این گفت​وگو را می​خوانید.

 * تیم فولادنوین خوزستان در فصل اخیر لیگ دسته یک کشور به عنوان تیم نخست گروه الف، مقتدرانه مجوز صعود به لیگ برتر را به دست آورد؛ از این موفقیت بزرگ و عوامل آن بگویید؟
برای كسب یك موفقیت عوامل متعددی می​تواند در آن نقش داشته باشد. پس از این كه در سال گذشته به لیگ دسته یک صعود كردیم، نشستی با مدیرعامل باشگاه، آقای اژدری زاده داشتم و اهدافشان را برای حضور در لیگ یك جویا شدم. آقای اژدری زاده گفت با توجه به بودجه​ای كه برای باشگاه در نظر گرفته شده است یك برنامه و روند سه ساله را در نظر داریم. سال اول حفظ تیم در لیگ یک، سال دوم جزو چهار تیم بالای جدول و سال سوم صعود به لیگ برتر را در برنامه​هایمان داریم.

با این تفكر ما در مسابقات حاضر شدیم و شاید كسی باورش نشود، بودجه​ای كه برای این تیم مشخص كرده بودند، حتی برای حفظ تیم در لیگ دسته یك هم کافی نبود و من با هر بازیكنی كه برای جذبش صحبت می​كردم شرایط ما را نمی پذیرفت. در هر صورت به بازیكن​هایی كه در لیگ دسته دو داشتیم و چند بازیكن از تیم امید فولاد اكتفا كردیم. ما در روزهای آخر اردیبهشت ماه سال گذشته یك فراخوان انجام دادیم و نزدیك به 280 بازیكن از سراسر استان در تمرینات​مان حضور پیدا كردند. از همه تست گرفته شد و از این تعداد نزدیك به 50 نفر را انتخاب كردیم و در نهایت با 40 بازیکن، تمرینات مان آغاز شد و صبح و بعدازظهر تمرین می​كردیم. همچنین یك اردو هم در كرج برگزار و آن جا هم چند بازیكن جذب كردیم و بعد از جذب این بازیكنان، تیم را بستیم. از 27 بازیكن نهایی تیم ما، 23 بازیكن بومی و چهار نفرشان غیربومی و از این تعداد هم 13 بازیكن ما از امیدها و محصولات فولاد بودند. یكی از بهترین فاكتورهایی كه باعث موفقیت ما شد، پرداخت​های ریالی باشگاه فولادنوین بود. ما بازیكنان را بر اساس قابلیت​هایشان سطح​بندی كردیم و آن ها را در سطح​های A، B، C و D تقسیم كردیم. به طور مثال با یك بازیكن 15 میلیون تومان قرارداد بستیم و شرایطی را گذاشتیم كه اگر این بازیكن در طول فصل موفق باشد و تیم فولادنوین پیروزی های بیشتری كسب كند، پاداش مالی هم به او تعلق بگیرد. این عامل باعث شد عملكرد بازیكنان تیم مان بسیار بهتر و یك رقابت در بین آن ها ایجاد شود. اگرچه كسی پیش بینی كسب نتایج درخشان تیم را نمی كرد اما خدا را شكر همه ی عوامل تیم با هم بسیار خوب كار كردند.
علی رغم این كه بازیكنان مان از نظر شرایط فنی و كیفیت در سطح بسیار پایین تری نسبت به دیگر تیم ها قرار داشتند و حتی برخی از آن ها سابقه حضور در لیگ یك را هم نداشتند اما رقابتی كه بین آن ها به وجود آمد باعث شد تلاش مضاعف از سوی آن ها صورت گیرد. ما توانستیم به خوبی به اهداف تاكتیكی مان برسیم، یك تیم بودیم و هیچ چیز جلوی مان را نگرفت و توانستیم در بازی‎هایمان به پیروزی دست پیدا كنیم. خدا را شكر من با تجربه ای كه در گذشته به دست آورده بودم، توانستم تیم را به خوبی مدیریت كنم و از نظر روانی هم با بازیكنان كار كردم تا عملكرد خوبشان را در طول فصل حفظ كنند. همه تیم به هم كمك كردند و فاكتورهای بسیاری در موفقیت ما تاثیرگذار بود و طوری شد كه همه در كار خود پیشرفت كردند.
 

در چند سالی كه در فولاد بودم مدیران بسیار خوب كار كردند. خدا را شكر می كنم كه به باشگاهی آمدم كه همه چیز به خوبی در آن انجام می شود. این جا همه چیز سر جای خودش است و هر كس كار مربوط به خودش را می كند و هیچ دخالتی در كار ما نمی شود و این مسایل بسیار به ما كمك كرد تا بتوانیم موفق شویم. این را هم باید بگویم كه گمنام بودن من و بازیكنان تیم باعث شد انگیزه ی زیادی برای مان به وجود بیاید و ما كار خودمان را به خوبی انجام می دادیم و می دانستیم اگر می خواهیم به موفقیتی برسیم باید در نیم فصل اول خوب كار كنیم تا بتوانیم شرایط خوب مان را در نیم فصل دوم تكرار كنیم. خوشبختانه این اتفاق هم افتاد و شرایط ما طوری شده بود كه بازیكنان می گفتند امكان ندارد تیم ما شكست بخورد و تمام بازی​های داخل و خارج از خانه را پیروز از زمین خارج می شویم. ما در كل فصل نوسان بسیار كمی داشتیم و امتیازات خوبی در نیم فصل اول و دوم كسب كردیم.
ما در لیگ تمام توان مان را گذاشتیم تا مقابل حریفان قدرتمندمان خوب كار كنیم و خوشبختانه تا پایان لیگ تنها چهار باخت آوردیم و در خانه هم شكست نخوردیم و همچنین بهترین خط حمله را در پایان لیگ به دست آوردیم. اگر شجاع نبودیم و حمله نمی کردیم متحمل شكست های زیادی می شدیم و اگر جسارت به خرج نمی دادیم حتی تیم مان ممکن بود به لیگ دسته دو سقوط کند. ما آن قدر خوب كار كردیم و اندوخته ها و امتیازات مان را بالا بردیم كه در هفته های پایانی مشكلی برای صعود نداشتیم.

 
* گویا شما نظارت بسیار دقیقی هم روی رفتار و حرکات بازیکنان تان داشتید؟
تیم ما در طول فصل صبح و عصر تمرین می كرد تا از نظر جسمانی شرایط خوبی پیدا كند. كی روش این را به ما آموخت كه اگر با كشورهای اروپایی اختلاف زیادی داریم اما می توانیم با یك شرایط جسمانی بسیار خوب، عملكرد خوبی داشته باشیم و در مقابل حریفان، كم نیاوریم. ما  ایرانی ها خلاقیت، ظرافت و فن فوتبالی خوبی داریم اما رفتار و تمرین حرفه ای نداریم. ما برای رفع این مشكل از ابتدا با بازیکنان كار كردیم و تمرینات پرفشاری را پشت سر گذاشتیم و همیشه روزی دو یا سه جلسه تمرین می كردیم. از لحاظ رفتار حرفه ای هم بازیكنان را كنترل می‌كردیم كه كجا و با چه كسی می روند و ظاهرشان هم بسیار برایم اهمیت داشت. قبل از این‌كه من وارد باشگاه شوم، با توجه به این‌كه باشگاه كمیته انضباطی دارد، زمانی‌كه بازیكنان مشكلاتی را ایجاد می‌كردند با درخواست مربی به سرپرست، به این كمیته ارجاع می‌شدند كه سابقه انضباطی فولاد نوین در طی سه سالِ پیش از حضور من در این تیم، فكر می‌كنم آماری حدود دو سه هزار مورد بود ولی از زمانی‌كه من آمدم به طور کل كمیته انضباطی تعطیل شد و خودم بازیکنان را مدیریت و این تفكر را حاكم كردم كه وقتی فردی خودش می‌تواند مدیریت كند، كمیته انضباطی معنایی ندارد. حتی وضعیت درس و نمرات بعضی از بازیکنان را هم شخصا پیگیری می كردم. در كل خیلی تلاش كردم تا بتوانیم تیم را به  خوبی جمع كنیم. از همه بازیكنان امتحان می گرفتم تا حداقل دانش شان در مورد فوتبال و آناتومی بدن بالا برود. خیلی ها فقط اسم فوتبال حرفه ای را یدك می كشند و اطلاعات بسیار كمی دارند اما خوشبختانه بازیكنان تیم ما در این زمینه اطلاعات خوبی پیدا كردند.

 

* واکنش ها پس از صعود شما چگونه بود؟
تیم ما در لیگ دسته یك کار بزرگی انجام داد اما این بزرگی همراه با مظلومیت بود. فولادنوین در لیگ دسته یك قهرمان شد اما بعد از این قهرمانی هیچ كسی كاری برای ما نكرد و حتی یك بنر هم در سطح شهر برای قهرمانی ما نصب نشد. انتظار داشتیم كه مسوولان استان یك خسته نباشید به بازیكنان گمنام مان می گفتند اما انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. تیم سیاه جامگان یك تیم خصوصی است اما ببینید بعد از صعودشان به لیگ برتر چه اتفاقی در استان خراسان رضوی افتاد و چگونه برای این تیم سنگ تمام گذاشتند. ما مظلوم بودیم و وقتی قهرمان شدیم كسی از ما دعوت نكرد كه یك خسته نباشید بگوید و تشکر کند كه این امتیاز به استان آمد و كار بزرگی انجام شد. هیچ فردی، هیچ جایی و مرجعی این كار را نكرد. حتی دریغ از نصب یك بنر در محل تمرینی ما در حالی که سال گذشته که نفت مسجدسلیمان قهرمان شد، تا شهرستان آبادان هم برای آن‌ها بنر زده بودند و در تمام ورودی‌های اهواز برای آن‌ها بنر نصب شده بود. من حتی به مدیرعامل باشگاه‌مان گفتم كه از حقوق خودم و همكارانم بابت هزینه بنر كسر و در سطح شهر چند بنر نصب شود و بگویند كه تیم قهرمان شده است. ما واقعا مظلوم واقع شدیم و واقعا گناه این جوانان چیست؟ در این خصوص واگذاری سهمیه یك بهانه است و مهم ترین مساله این است كه یك تیم خوزستانی به لیگ برتر صعود كرده است. سیاه جامگان یك تیم خصوصی است ولی ببینید با صعود به لیگ برتر چه اتفاقی در مشهد افتاد. برای بازی پلی‌آف با توجه به این‌كه در قرعه‌كشی تیم ما میزبان شد، آن‌ها به ما گفتند پول رفت و برگشت تمام بازیكنان و عوامل فولاد نوین با هواپیما را می‌دهیم تا این بازی در مشهد برگزار شود.

 

* كیفیت و نظارت بر لیگ دسته یك را در فصلی كه گذشت چگونه دیدید؟
این لیگ از لحاظ كیفیت سطح بسیار بالایی داشت. من در بعضی از بازی ها كیفیت را فراتر از لیگ برتر هم می دیدم. نظارت بر لیگ دسته اول خیلی خوب انجام شد و در هفته های آخر و حساس از داوران برجسته ای در مسابقات استفاده شد؛ به طور مثال دو بار آقای فغانی برای ما سوت زد و در چنین شرایطی یك مربی وقتی داوری را می بیند كه مهارت بالایی دارد حتی اگر آن داور اشتباه هم كند خیالش راحت است و با تمركز كارش را دنبال می كند. با داوری آقای فغانی كیفیت بازی هایمان بالا رفت و مدیریت روی تیم به خوبی صورت گرفت. به عقیده من نظارت بر لیگ دسته یك خیلی خوب بود. امسال گروه ما (گروه الف) سطح و كیفیت بسیار بالایی داشت و همه تیم های این گروه مدعی بودند. همه تیم ها كیفیت بسیار خوبی داشتند؛ به طور مثال نساجی قائمشهر تیم بسیار با تجربه، با كیفیت و پرتماشاگری بود كه جا دارد من از همه عوامل و هواداران این تیم تشكر كنم كه بسیار برای ما سنگ تمام گذاشتند. وقتی به آن جا رفتیم با نزدیك به 15 هزار تماشاگر مواجه شدیم و یك بازی لذت بخش را در قائمشهر انجام دادیم. من باز هم از تماشاگران خونگرم آن ها تشكر می كنم. تیم نساجی مازندران واقعا استحقاق رسیدن به لیگ برتر را با وجود این تماشاگران داشت. ما در كل طول مسابقات فصل به جز بازی با مس كه منجر به صعودمان به لیگ برتر شد، 500 نفر هم تماشاگر نداشتیم. زمانی كه به قائمشهر رفتم تصور نمی‌كردم كه آن‌ها این همه تماشاگر داشته باشند و من آن موقع غبطه خوردم كه چرا در استان خوزستان نباید این همه تماشاگر داشته باشیم.

 

* در هفته های پایانی بار دیگر صحبت از تبانی در لیگ یک شد؛ نظر شما در این زمینه و شایعاتی مبنی بر تماس عوامل مس کرمان با بازیكن تیم شما چیست؟
اصلا دوست ندارم وارد این مسایل شوم، حتی به محض این كه این مساله را هم شنیدم با بازیکن مان که نامش وحید همراز است، برخورد كردم. به آقای اژدری زاده هم این مساله را گفتم كه نباید به این مسایل ورود پیدا كند. وحید همراز در بازی با آلومینیوم هرمزگان مرتكب دو اشتباه شد كه می توانست منجر به گل برای تیم حریف شود كه خوشبختانه این اتفاق رخ نداد. بعضی ها گفتند كه او عمدا این كار را انجام داده و من هم این مساله را رد كردم و با كسانی كه این حرف را زدند، برخورد كردم. ظاهرا به خاطر فشاری كه روی همراز بود او به سرپرست تیم گفت كه از باشگاه مس با من تماس گرفته و گفته‌اند كه تو را سال آینده به مس می‌بریم و پس از انتقال این صحبت ها به باشگاه، باشگاه هم اظهارات او را همراه با شماره تلفن فردی که تماس گرفته بود، مكتوب كرد و به كمیته اخلاق فرستاد. آقای اژدری‌زاده در باشگاه‌داری فردی قانونمند است. در نهایت هم این موضوع در برنامه نود مطرح شد و اكنون هم باشگاه مس از ما ناراحت است و شكایت هم كرده‌اند كه حق‌شان است. البته كار اژدری‌زاده هم دقیق است و با توجه به این‌كه تمام اظهارات و شماره فردی كه با بازیكن ما تماس گرفته شده، به صورت مكتوب به كمیته اخلاق فرستاده شده است، یعنی یقینا از باشگاه فولاد نوین هم رد اتهام می‌شود. در نهایت باز هم می گویم كه دوست ندارم كسی در این مساله ورود پیدا كند و معتقدم یك مربی باید از لحاظ فرهنگی به بازیكن این مسایل را آموزش دهد تا دیگر مشكلی پیش نیاید. متاسفانه این موضوع خیلی دیر به اطلاع من رسید وگرنه نمی​گذاشتم این صحبت​ها پیش بیاید.

 
* تكلیف حضور فولاد نوین در لیگ برتر چه شد؟
در آخرین صحبتی كه با مسوولان باشگاه داشتیم قرار شده است كه استاندار، مدیركل ورزش و جوانان خوزستان، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان و مدیرعامل باشگاه فولاد نوین جلسه ای با مسوولان شركت فولاد اكسین برگزار كنند تا این شركت اسپانسر تیم شود، اگر این اتفاق نیافتد باید دید چه تمهیداتی اندیشیده می شود. اگر امتیاز این باشگاه فروخته شود دیگر فكر نمی كنم فولادنوین به كارش در سال های آینده ادامه دهد و كسی به این تیم توجه نخواهد كرد. بعد از فروش این امتیاز، كار كردن در این تیم بسیار سخت می شود.
 

* از فصل آینده رقابت های لیگ دسته یک در یک گروه برگزار می شود، نظرتان در این خصوص چیست؟
با توجه به این كه این اتفاق یك دفعه قرار است رخ بدهد، شرایط را سخت می​كند. وقتی تعداد هفته​های بازی ها از 22 هفته به 38 هفته افزایش پیدا كند، مطمئنا كار را برای همه سخت می​كند. من حتی احتمال می​دهم كه كیفیت هم پایین بیاید و شاید خیلی از تیم​ها هم در بین راه نتوانند ادامه دهند و از نظر شرایط فنی به مشكل بر بخورند اما اگر بخواهیم از دید مثبت به این مساله نگاه کنیم این كار می تواند در سال های آینده به بهتر شدن و بالا رفتن كیفیت لیگ كمك كند. به هر حال زمانی می توانیم یك لیگ برتر خوب داشته باشیم كه از لیگ یك خوبی برخوردار باشیم. البته به یك اتفاق مثبت هم كه امسال افتاد باید اشاره كنم و آن هم این است كه تیم ها ملزم به استفاده از 11 بازیكن بالای 23 سال و 9 بازیكن زیر 23 سال شدند که این كار توانست به پویایی، طراوت و نشاط لیگ برتر كمك كند. امسال دیدیم كه لیگ برتر نسبت به سال های گذشته متفاوت بود و همه تیم ها با هم رقابت خوبی داشتند. خواسته یا ناخواسته بازیكنان جوان به مسابقات راه پیدا كردند و در نهایت به نتیجه خوبی هم رسیدند و این یك درس بزرگ بود. امیدوارم تیم های خوزستانی هم به سمتی بروند كه معدل سنی شان را به حداقل 25 سال برسانند تا در آینده موفق شوند.

 

* نظرتان در خصوص افزایش تیم های خوزستانی در لیگ برتر چیست؟
یكی از افتخاراتی كه برای فوتبال خوزستان امسال اتفاق افتاد، صعود فولاد نوین بود. تیم هایی مثل نفت آبادان و استقلال اهواز نیز باید مدیریتی منطقی داشته باشند. به اعتقاد من نفت مسجدسلیمان كه سال گذشته به لیگ برتر صعود كرد، با درایت خوب مدیریتی می توانست در لیگ بسیار بهتر كار كند و باید شرایط به گونه ای رقم می خورد كه اكنون این تیم در این جایگاه نباشد. نفت مسجدسلیمان سال گذشته در لیگ دسته یك بسیار خوب كار كرد و می توانست با یك مدیریت هوشمندانه و منطقی همان روند را ادامه دهد. مطمئن باشید تیم های خوزستانی با یك مدیریت خوب، شایستگی حضور در مكان های بالایی جدول لیگ برتر را دارند، چرا كه این حق خوزستان است و توانایی آن را هم دارند. ضمن این كه بازیكنان تیم ها هم نباید مبالغی بالا بگیرند، چرا كه ممكن است شرایطی پیش بیاید كه در تركیب تیم نباشند و یا حتی از تیم خط بخورند. خوشبختانه اتفاق خوبی كه در تیم ما افتاد این بود كه تمام بازیكنان مان را در تركیب تیم استفاده كردیم. متاسفانه در تیم های دیگر و مخصوصا تیم های لیگ برتری، چنین چیزی وجود ندارد. مطمئن باشید اگر فولاد نوین در سال های آینده به كار خود ادامه دهد همین روند خوب را قطعا ادامه خواهد داد. در هر صورت امیدوارم استقلال خوزستان و نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر حفظ شوند تا ارزش​های فوتبال خوزستان بالاتر برود. خوزستان پتانسیل این را دارد که تیم​های بیشتری در لیگ برتر داشته باشد.

 

* ارزیابی تان از کیفیت کار مربیان خوزستانی چیست؟
مربیان خوزستانی فوق العاده كار می كنند، همان طور كه می گویند خوزستان مهد بازیكن است، مهد مربیان خوب هم هست. واقعا جای مربیان خوزستانی در سطح اول كشور بسیار خالی است. در حال حاضر بعضی از مربیانی كه در لیگ برتر كار می كنند به اعتقاد من نسبت به مربیان خوزستانی در سطح بسیار پایین تری قرار دارند. تنها مربیان ما نیستند كه می توانند در كشور موفق باشند، ما داوران و حتی مدیران خوبی را هم در استان داریم كه به جایگاه هایی كه حق شان است، نرسیده اند. البته علی رغم شایستگی هایی كه آن ها دارند اما متاسفانه اختلافاتی وجود دارد كه امیدوارم حل شود.

 

* از شروع مربیگری تان در باشگاه فولاد بگویید.
سال اولی كه سرمربیگری تیم امید فولادخوزستان را بر عهده گرفتم با هشت میلیون تومان قرارداد بستم، سال دوم با 15 میلیون تومان و سال سوم با 20 میلیون تومان در تیم امید فولادخوزستان فعالیت داشتم. سال چهارم هم به فولاد نوین آمدم و 25 میلیون تومان قرارداد بستم و تیم را به لیگ دسته اول آوردم و امسال هم با مبلغ 50 میلیون تومان در این تیم فعالیت داشتم. در مقابل مبالغ سایر تیم ها، ما بسیار هزینه كمتری کردیم. خدا را شكر تیم مان توانست كار بزرگی انجام دهد و با دست خالی و بازیكنان گمنام، به دسته بالاتر صعود كند. در مصاحبه خبری پس از بازی با قائمشهر ضمن اینكه برای اولین بار بود كه مقابل این همه تماشاگر، تیم را كوچ می‌كردم برای اولین بار هم بود كه مقابل این همه رسانه كه نزدیك به 60 نفر بودند، صحبت می‌كردم. وقتی از نحوه پرداختی باشگاه صحبت كردم یكی از خبرنگاران به من گفت شما دروغ می گویید؛ مگر می‌شود در لیگ یك این قدر دریافت كنید كه من به او گفتم من واقعیت‌ها را می‌گویم و لزومی برای دروغ گفتن نمی‌بینم. من به او گفتم كه تمام همكاران من در لیگ یك چند برابر من دریافت كرده‌اند و او حتی باور نمی‌كرد كه ما بازیكنی با 25 میلیون تومان جذب كرده‌ایم. زمانی كه نشست تمام شد 59 خبرنگار مابقی برای تصدیق صحبت من، دست زدند.

 

* شما در رده​های سنی پایه بسیار کار کرده اید، از وضعیت و کیفیت فوتبال پایه در استان بگویید.
بعضی از مدارس فوتبال به هیچ وجه صلاحیتی برای آموزش ندارند و گاهی هزینه​های زیاد خانواده​ها برای فرزندانشان به جایی نمی​رسد. می​خواهم بگویم كه فوتبال ما فوتبال مریضی است. افرادی باید بیایند و خودشان را در فوتبال فدا كنند تا فوتبال مان نسبت به گذشته شرایط بهتری پیدا كند. علی​رغم دارا بودن استعدادهای خوب در استان خوزستان، اما مدیریتی صورت نمی​گیرد و اگر به این صورت ادامه پیدا كند، باید گفت فوتبال خوزستان به سمت نابودی كشیده می شود اما اگر مدیریت خوبی داشته باشیم و هدفمند كار كنیم، قطعا موفق می​شویم. باید وقت بیشتری بگذاریم و تلاش بیشتری انجام دهیم. اگر واقعا این فوتبال را به عنوان یك حرفه انتخاب كردیم، باید درست كار كنیم. من اگر در فولادنوین كار کردم، شاید از لحاظ مالی تامین نشدم اما از طرف دیگر در بعد اجتماعی​اش همین قدر كه مردم به من احترام می​گذارند، ارزش زیادی برایم دارد و این كار مسوولیتم را بیشتر از گذشته می​كند، چرا كه وقتی توقعی در جامعه از فردی زیاد می​شود باید آن توقعات برآورده شود و اگر نشد، كار بسیار سخت می​شود. به طور مثال فولادنوین اگر لیگ برتری نمی​شد شاید یك اتفاق بد می​افتاد؛ چرا كه توقع از این تیم بسیار بالا رفته بود. در هر صورت امیدوارم همه چیز در استان به شرایط مطلوب برسد.

 
* جمعه این هفته دیدار فینال لیگ یک مقابل سیاه جامگان را در اهواز پیش رو دارید، باتوجه به مطرح شدن واگذاری سهمیه تیم، بازیکنان تان چقدر برای این دیدار انگیزه و آمادگی ذهنی دارند؟
بعد از بازی با مس كرمان كه صعودمان به لیگ برتر قطعی شد و زمزمه های زیادی مبنی بر فروش تیم به گوش بازیكنان مان رسید، روی روحیه آن ها بسیار تاثیر گذاشت. با این وجود من سعی كردم ذهن آن ها را برای این بازی آماده كنم و با گفتن موضوعاتی از جمله این كه «این دیدار از شبكه های مختلف پخش می شود، شاید مسوولان استانی از نزدیك تماشاگر بازی باشند و شاید با قهرمانی تیم مان در فینال، در لیگ برتر هم حضور پیدا كنیم»، شرایط و روحیه شان را برای این بازی آماده كنم اما بلاتكلیفی و بی‌انگیزگی کاملا در چهره آن‌ها قابل مشاهده است و آن شوری كه در تمرینات گذشته ما بود، اكنون دیده نمی‌شود. من به بازیكنانم می‌گویم حتی با توجه به این‌كه پیروزی در دیدار با سیاه‌جامگان و قهرمانی در لیگ یك می‌تواند پولی را وارد جیب‌مان كند، بازی كنید اما حتی این موضوع علی‌رغم این كه همگی آن ها افرادی نیازمند هستند، روی شان تاثیر آن چنانی ندارد.
 
من برای بحث انگیزشی و تهییج آن‌ها صحبت سرمربی سیاه‌جامگان را در یك برنامه تلویزیونی كه گفت به “اهواز می‌رویم و جام را از خوزستان برمی‌داریم و ثابت می‌كنیم كه گروه ما از گروه حریف سخت‌تر بوده است.” برای بازیکنانم تکرار می‌کنم. من می‌خواهم بازیكنان را به سمت و سویی ببرم كه در این دیدار با تمام وجود بازی كنند. البته چند بازیكن ما مصدوم هستند که بحث بی‌انگیزه بودن هم در عدم تسریع روند بهبودشان تاثیر گذاشته است. در هر صورت ما تا این جا خوب كار كردیم و باید به خوبی آن را به پایان برسانیم. با همه مشكلات‌مان من تمام تلاشم را می كنم كه بتوانم پیروز شویم و به قهرمانی برسیم.
 

* و صحبت پایانی ...
تیم ما در مقابل سایر تیم ها كاملا مظلوم واقع شد اما در هر صورت خدا را شكر می كنم كه در تیمی حضور دارم كه همه عواملش با هم همدل بودند. مدیرعامل باشگاه آقای اژدری زاده در طول مدت دو سال اخیر هیچ وقت خارج از ضوابط كار نكرد و همیشه در چارچوب خودش كار می كرد. سرپرست تیم آقای كاهكش هم به ما كمك زیادی كرد. خدا را شكر می‌كنم كه همكارانم افرادی سالم هستند و وظایف‌شان را به خوبی انجام دادند. آن‌ها چه از نظر شهرت و چه كسوت و چه سن و سال از من بالاتر هستند ولی همیشه در چارچوب وظایف‌شان كار كردند و همیشه با من یك دل بودند و همیشه سعی كردند حواشی را برطرف كنند. آن‌ها كار خودشان را بلد بودند و یاد ندارم طی پنج سالی كه با یكدیگر كار می‌كنیم، به من بی‌احترامی كرده باشند و یكی از فاكتورهایی كه باعث شد انگیزه من بالا برود و باعث افتخار من شد، داشتن همكاران این چنینی بود. از همه عوامل تشكر می كنم، واقعا این مجموعه بسیار خوب كار كرد و امیدوارم این تیم بتواند در لیگ برتر حضور پیدا كند تا همه مزد زحماتشان را بگیرند.

ارسال نظر




توجه : نظرات حاوی توهین،افترا،اتهام و ... به اشخاص حقیقی و حقوقی، نظرات شعارگونه مانند مرگ، درود و مشابه آنها و همچنین نظرات طولانی تر از 500 حرف به هیچ وجه منتشر نخواهد شد.

هر نظر = امتیاز برای اعضای سایت. بیشتر بدانیم
 
 
 

نظرات شما (8 نظر تا کنون)

حامی
شنبه 19 اردیبهشت 1394 2:24 AM
فولاد نویینی ها به حقشون رسیدن

پارسای فولادی
چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 2:26 AM
حالا پیش بسوی لیگ برتر

عباس
سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 2:52 PM
به شخصه دیگه به توانایی فنی و مدیریتی آقای موسوی سرمربی فولاد نوین اعتقاد دارم

amordad
دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 10:16 PM
باشگاه فولاد می توانست با برگزاری یک جشن در استادیوم و اطلاع رسانی به هواداران می توانست این صعود را برجسته کند و از فولاد نوینی ها بیشتر قدردانی کند.پارسال هم برای قهرمانی فولاد مراسم خاصی از باشگاه ندیدیم که نقص بزرگی محسوب می شود .

jafar
دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 10:04 PM
آقای موسوی تیم شما و کادر فنی و مدیریتی آن و قهرمانیتان آنهم در اولین سال ورودتان به لیگ یک ؛ مورد تحسین همه مردم و کارشناسان و اهالی فوتبال در سراسر ایران و حتی ایرانیان خارج از کشور گردید حالا بنر که اهمیت ندارد . شما تحلیل های کارشناسان فوتبال داخل را مرور کنید و یا حتی تمجید رقبایتان در لیگ یک را تا به اهمیت کار بزرگی که کرده اید پی ببرید . امیدوارم شما و تیمتان را در لیگ برتر ببینیم درهر حال شماها آینده سازان فوتبال ایران و فولاد خواهید بود انشاءالله

 1 2  
فعال ترین هواداران
  • علی یزدانی > امتیاز نظرات : 688 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1665 - مجموع امتیازات : 3464
  • بهزاد زراعت > امتیاز نظرات : 2 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1490 - مجموع امتیازات : 2822
  • مژگان آقاجری > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1444 - مجموع امتیازات : 2661
  • علی زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1415 - مجموع امتیازات : 2733
  • رضا زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1403 - مجموع امتیازات : 2614
  • عبدالقادر کامیاب > امتیاز نظرات : 55 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1274 - مجموع امتیازات : 2000
  • فاطمه > امتیاز نظرات : 4 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 822 - مجموع امتیازات : 1818
  • سيد بابك > امتیاز نظرات : 2392 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 793 - مجموع امتیازات : 4298
  • ناصر رحيمي فر > امتیاز نظرات : 1119 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 384 - مجموع امتیازات : 2997
  • محمدرضا كريمي نژاد > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 329 - مجموع امتیازات : 1086
نظرات برگزیده
کسی که حقشو نگرفت : استعداد یابیتون شرافتمندانه بود خسته نباشید عرض میکنیم😉 --- امیرعلی : آرزوی موفقیت برای همه تیم ها --- حسین علینژاد : بازیکن بسیار فنی با فهم فوتبالی بالا قطعا یکی از مهره های کلید فولاد خواهد بود --- عباس مکوندی : سلام انتخاب قطبی برا فولاد و خوزستان گزینه بسیار عالی است --- عبدالقادر کامياب : زنده باد فولاد بهترین مربی افشین قطبی --- Amordad : سلام،ضمن خوشامدگویی به آقای قطبی،امیدوارم ایشان در فولاد موفق باشند و هواداران صبور فولاد را خوشحال کنند،فولاد در نیم فصل به خانه تکانی اساسی نیاز دارد.با احترام باید عرض کنم بعضی بازیکنان فعلی به هیچ عنوان در حد نام فولاد نیستند و بی انگیزه هستند. --- مصطفی : تبریک بی کران به همه هواداران و باشگاه فولاد. از تمام تعریف ها که بگذریم باید فکری برای از دست دادن فرصت های 100% گل کرد.به امید قهرمانی دوباره فولاد. --- محمد خلوصی : زنده باد فولاد و فولادی --- عزیز : ماشالله فولاد خوزستان ستاره خوزستان --- علی : اگر این حمایتها وهمدلی بین مجموعه باشگاه فولاد مستمر باشداحتمال کسب سهمیه آسیایی برای فولاد دور ازانتظار نیست. ---