1403/02/08
6:23
Register

تبلیغات



سایر لیگ ها

آخرین اخبار

گفتگو

یک شنبه 07 آذر 1395 13:13

گفتگو با متولی تیم های پایه فولاد در رابطه با مدارس فوتبال؛

طبق یک برنامه مدون به دنبال کشف بازیکنان مستعد، بومی‌گرایی در تیم‌های پایه و آموزش اصولی هستیم

مدرسه فوتبال باشگاه فولاد خوزستان چندی پیش با شروع ثبت نام از بازیکنان علاقمند به فوتبال متولدین سال های 83 الی87 دوره جدید فعالیت های خود را آغاز کرده که با استقبال گسترده خانواده های خوزستانی و اهوازی همراه شده است.
به گزارش سایت باشگاه فولاد خوزستان، برای اطلاع از آخرین وضعیت مدرسه فوتبال باشگاه فولاد به سراغ علی اکبر مهدی پور، متولی تیم های پایه باشگاه فولاد خوزستان رفتیم. با ما همراه شوید:

* هدف اصلی باشگاه فولاد خوزستان از ورود جدی به موضوع مدرسه فوتبال و تشکیل آن چیست؟
امروزه در فوتبال جهان، تیم های پایه-مدارس فوتبال علی الخصوص «استعدادها» از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و این مقولات هر روزه در حال رشد و توسعه می باشند چراکه حیات فوتبال بزرگسالان در استعدادیابی و پرورش بازیکنان مستعد در قالب مدارس فوتبال می باشد. باشگاه فولاد خوزستان با تشکیل مدارس فوتبال خود و طبق یک برنامه مدون به دنبال کشف بازیکنان مستعد، بومی‌گرایی در تیم‌های پایه و آموزش اصولی می باشد تا اینکه از این طریق بتواند به چرخه تولید بازیکن جهت تقویت تیم‌های پایه باشگاه، فوتبال استان و درنهایت تیم ملی کشورمان کمکی کرده باشد.

*روش استعدادیابی بازیکنان در باشگاه فولاد خوزستان چگونه است؟
روش استعدادیابی در تمامی کشورهای صاحب سبک دنیا می‌تواند متفاوت باشد. هر کشوری با توجه به شرایط جغرافیایی - اقلیمی و نیروهای انسانی خود فلسفه استعدادیابی اش متغییر است، با توجه به شرایط مناسب استعدادی و انسانی استانمان از هر بازیکن ثبت نامی پس از تکمیل مدارک پزشکی یک تست ورودی و تعیین سطح می کنیم و بازیکنان را ارزشیابی کرده و در مرحله بعد به آموزش بازیکنان می پردازیم. پس از پایان هر ترم با تشکیل کمیته فنی 8نفره متشکل از 2 مربی دروازه بانان و 6 مربی دیگر با توجه به تست ورودی بازیکنان و سطح پیشرفت آنان بازیکنان مستعدتر را شناسایی و به مرحله بعد انتقال می دهیم.

*برای شرکت در این مدارس متقاضیان چه شرایطی باید داشته باشند؟
تمامی فرزندان پسر خوزستان می‌توانند پس از تشکیل پرونده و تحویل مدارک مورد نیاز از جمله مدارک پزشکی در 2 مرحله ثبت نام به عمل آورند؛ مرحله اول بازیکنان ساکن کلانشهر اهواز و مرحله دوم بازیکنان ساکن شهرستان های استان.

*زمان برگزاری کلاس ها و نحوه ایاب ذهاب متقاضیان به چه صورت است؟
با توجه به اهمیت درس بازیکنان و اولویت دادن باشگاه فولاد خوزستان به مقوله تحصیل، تمرینات را طوری برنامه‌ریزی کردیم که بازیکنان بتوانند با فراغ بال هفته ای 2 جلسه در مرحله اول در روزهای پنجشنبه و جمعه تایم صبح در 3 سانس به تمرین بپردازند. در مرحله دوم تمرینات به هفته ای ۳ سه جلسه افزایش خواهد یافت همچنین ایاب و ذهاب بازیکنان نیز زیر نظر انجمن اولیا مدارس فوتبال با همکاری باشگاه انجام خواهد گرفت.

* کلاس ها فقط به صورت عملی است (تمرین و...) و یا بصورت تئوری نیز مباحث مربوط به فوتبال آموزش داده می شود؟
باشگاه فولاد با توجه به امکانات بسیار خوبی که در اختیار دارد و از آنجایی که تمرینات فوتبال فقط عملی نیست قطعا یک برنامه مدون که جزئی از برنامه ارائه شده جهت آموزش بازیکنان است در پخش تئوری و اخلاق بازیکنان فوتبال کلاس های ویژه ای خواهیم داشت تا اینکه بتوانیم به صورت موازی در رشد اخلاقیت بازیکنان و همچنین تحصیل و بخش تمرینی پیشرفت بهتری داشته باشیم.

*چند مربی برای آموزش بازیکنان در نظر گرفته شده است؟
ما در هر سانس از 3 مربی که تحصیلات آکادمیک دارند استفاده می کنیم و در آینده این امکان وجود دارد که از مربیان بیشتری بهره ببریم. همچنین در بخش دروازه‌بان نیز به صورت اختصاصی به تربیت بازیکنان مستعد خواهیم پرداخت.

*آیا برنامه ای برای حضور تیم مدرسه فولاد در مسابقات اندیشیده اید؟
قطعا به دنبال این اتفاق هستیم به این دلیل که بخشی از منحنی پیشرفت برگزاری مسابقات در ایجاد یک حس رقابت و انگیزه نهفته است. از نگاهی دیگر تمرینات آموزش داده شده و تمرین بازی فوتبال باید به نمایش گذاشته شود تا اینکه بتوانیم این حس رقابت و مبارزه برای پیروزی را در کنار آموزش تکنیک توسعه دهیم.

* سخن پایانی
در پایان جا دارد تشکر ویژه ای از مدیر عامل محترم باشگاه، هیات مدیره محترم و موسسه مالی کوثر جهت حمایت راه‌اندازی مجدد مدرسه فوتبال فولاد خوزستان داشته باشم و همچنین تشکری ویژه دارم از همکار خودم جناب آقای منوچهر بیات و همه عزیزانی که ما را در راه اندازی مدارس فوتبال یاری کردند.

منبع خبر : محمد رضایی - مدیر سایت باشگاه فولاد خوزستان

ارسال نظر




توجه : نظرات حاوی توهین،افترا،اتهام و ... به اشخاص حقیقی و حقوقی، نظرات شعارگونه مانند مرگ، درود و مشابه آنها و همچنین نظرات طولانی تر از 500 حرف به هیچ وجه منتشر نخواهد شد.

هر نظر = امتیاز برای اعضای سایت. بیشتر بدانیم

نظرات شما (3 نظر تا کنون)

رضا
دوشنبه 20 دی 1395 9:30 AM
ورودی برای ثبت نام چقدر است

علی دز
سه شنبه 09 آذر 1395 2:29 PM
آقای علی اکبر مهدی پور خسته نباشید

فولاد
سه شنبه 09 آذر 1395 7:45 AM
تعجب میکنم از اینکه سایت زیبای فولاد و این کیفیت بالای برگزاری مسابقه پیش بینی ولی بدلیل بها ندادن به نتایج پایانی اش در هر فصل با عدم استقبال فوتبالدوستان کشور و استان مواجه میشه. خداییش حیفه

 1  
فعال ترین هواداران
  • علی یزدانی > امتیاز نظرات : 688 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1700 - مجموع امتیازات : 3499
  • بهزاد زراعت > امتیاز نظرات : 2 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1513 - مجموع امتیازات : 2845
  • مژگان آقاجری > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1465 - مجموع امتیازات : 2682
  • علی زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1440 - مجموع امتیازات : 2758
  • رضا زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1422 - مجموع امتیازات : 2633
  • عبدالقادر کامیاب > امتیاز نظرات : 55 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1293 - مجموع امتیازات : 2019
  • فاطمه > امتیاز نظرات : 4 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 822 - مجموع امتیازات : 1818
  • سيد بابك > امتیاز نظرات : 2392 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 793 - مجموع امتیازات : 4298
  • ناصر رحيمي فر > امتیاز نظرات : 1119 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 384 - مجموع امتیازات : 2997
  • محمدرضا كريمي نژاد > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 329 - مجموع امتیازات : 1086
نظرات برگزیده
کسی که حقشو نگرفت : استعداد یابیتون شرافتمندانه بود خسته نباشید عرض میکنیم😉 --- امیرعلی : آرزوی موفقیت برای همه تیم ها --- حسین علینژاد : بازیکن بسیار فنی با فهم فوتبالی بالا قطعا یکی از مهره های کلید فولاد خواهد بود --- عباس مکوندی : سلام انتخاب قطبی برا فولاد و خوزستان گزینه بسیار عالی است --- عبدالقادر کامياب : زنده باد فولاد بهترین مربی افشین قطبی --- Amordad : سلام،ضمن خوشامدگویی به آقای قطبی،امیدوارم ایشان در فولاد موفق باشند و هواداران صبور فولاد را خوشحال کنند،فولاد در نیم فصل به خانه تکانی اساسی نیاز دارد.با احترام باید عرض کنم بعضی بازیکنان فعلی به هیچ عنوان در حد نام فولاد نیستند و بی انگیزه هستند. --- مصطفی : تبریک بی کران به همه هواداران و باشگاه فولاد. از تمام تعریف ها که بگذریم باید فکری برای از دست دادن فرصت های 100% گل کرد.به امید قهرمانی دوباره فولاد. --- محمد خلوصی : زنده باد فولاد و فولادی --- عزیز : ماشالله فولاد خوزستان ستاره خوزستان --- علی : اگر این حمایتها وهمدلی بین مجموعه باشگاه فولاد مستمر باشداحتمال کسب سهمیه آسیایی برای فولاد دور ازانتظار نیست. ---