1403/01/31
6:4
Register

تبلیغات



سایر لیگ ها

آخرین اخبار

گفتگو

یک شنبه 15 مرداد 1396 17:21

پورموسوی:بدشانس‌ و خوش‌شانس‌ترین تیم لیگ هستیم

هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه از ما حمایت کرده اند

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با بیان اینکه همین الان هم می‌تواند آرش افشین را به لیست تیمش اضافه کند، گفت: دنبال تکرار دوران طلایی فولاد با بازیکنان جوان هستیم.
به گزارش سایت باشگاه فولاد خوزستان، هنوز لیگ برتر فوتبال ایران به هفته سوم نرسیده است که چند بازیکن تیم فولاد خوزستان دچار مصدومیت شده اند و تمام برنامه ها و تصمیمات فنی سیدسیروس پورموسوی سرمربی این تیم را تحت تاثیر قرار داده اند. پورموسوی با بیان اینکه نمی داند اسم این اتفاق را خوش شانسی بگذارد یا بدشانسی، به هدفش برای ساختن یک نسل طلایی دیگر در فولاد اشاره و تاکید کرد که با چند پیروزی، تیمش می تواند به اهداف از پیش تعیین شده برسد. وی همچنین درباره وضعیت آرش افشین توضیحاتی داد.
مشروح گفتگوی پورموسوی را در ذیل می آید.

* شرایط تیم فولاد خوزستان بعد از یک باخت و یک تساوی در لیگ چگونه است؟
نمی دانم صحبتهایم را چطور شروع کنم؛ اینکه ما بد شانس بودیم که ۴ بازیکن قبل از شروع لیگ، سه بازیکن در بازی با پرسپولیس و دو بازیکن در بازی با نفت مصدوم شدند و تعداد زیادی از نفراتمان را نداریم؛ یا اینکه بگویم خوش شانس ترین تیم لیگ هستیم چون این فرصت زودتر از موعد به بازیکنان جوان داده می شود که خودشان را نشان بدهند. به هر حال شرایط خیلی سخت می گذرد. ما در کوتاهترین زمان یک تیم جمع کردیم و بازیکنانمان دچار مصدومیت شدند.

* آیا بازیکنان جوان فولاد می توانند جای بازیکنان باتجربه را بگیرند؛ آنهم در شرایطی که فقط دو هفته از لیگ گذشته است؟
روز اول که به باشگاه فولاد آمدم، ۱۵ روز وقت گذاشتم تا تیم های پایه را خوب ببینم و با انجام تست، بازیکنان جوان را به تیم بزرگسالان اضافه کردم. همان روز به بازیکنان جوان گفتم که هدفم فقط پر کردن لیست فولاد نیست بلکه امسال صد درصد به شما بازی می رسد و سرمایه باشگاه خواهید شد.

* شما زمانی یک نسل طلایی از فوتبالیست ها را در آکادمی فولاد پرورش دادید. چقدر امیدوارید این کار را اینبار در قالب تیم بزرگسالان فولاد انجام بدهید؟
 وقتی سال ۱۳۷۸ مربی فولاد شدم، یک نسل طلایی به وینگو بگوویچ سرمربی وقت بزرگسالان تحویل دادیم. در آن زمان فولاد همیشه در انتهای جدول بود و برای بقا می جنگید ولی بعد از آن به تیمی مدعی تبدیل شد و ملی پوشان زیادی را تحویل داد. نمونه آن ایمان مبعلی بود که ۵ سال خارج از ایران بازی کرد و یا حسین کعبی که حتی کاپیتان تیم ملی هم شد. با تغییر نگرش، امسال هم دنبال ایجاد آن دوران طلایی هستیم. فقط نیاز است که بازیکنان جوان و باتجربه به هماهنگی کامل برسند آن موقع فولاد واقعی را می بینید.

* نگران نیستید نتیجه نگرفتن تیم با وجود جوانگرایی، عاملی برای برکناری شما شود؛ بخصوص در فوتبال نتیجه گرای ایران؟
 اتفاقا یک روز کنار زمین فوتبال بودم که بعضی از آقایان آمدند و گفتند از این بابت نگرانیم. به آنها گفتم که من اصلا نگران نیستم. خوشبختانه اعضای هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه فولاد از ما حمایت کرده اند. هواداران هم که سرمایه باشگاه هستند، می دانند که کار ما به نتیجه می رسد و به زمان نیاز داریم.

* با این حال جوانگرایی می تواند برای شما هزینه داشته باشد.
 روند کار من در فولاد اینطور است که بازیکنان را به صورت جهشی از تیم های پایه اضافه می کنم. اگر بازیکنان از تیم جوانان به تیم امید و سپس به بزرگسال منتقل شوند، روند کار مثل سایر باشگاه ها خواهد بود ولی ما می خواهیم این روند جهشی از جوانان به بزرگسالان باشد. امیدوارم این کار همراه با نتیجه باشد. من خودم این بازیکنان جوان را آرام آرام به تیم اضافه می کنم چون حساسیت دارم که بازیکنان جوان را نسوزانم. باید این بازیکنان جوان را ابتدا از لحاظ روحی و روانی آماده کرد و سپس از بعد فنی به آنها میدان داد.

* اما روند مصدومیت ها برنامه فولاد را به هم زده است و شما مجبور به بازیکنان جوان شده اید.
 بله، از روز اول قرار نبود به بازیکنان جوان بازی بدهم. این موضوع در برنامه هایم نبود. این اتفاقات و مصدومیتت ها باعث شد بازیکنان جوان زودتر به کار بیایند. ان شاءالله با تلاش و امتیاز گیری تیم همه چیز درست خواهد شد.

* وضعیت جذب آرش افشین به کجا رسید؟ چرا این بازیکن به تیم فولاد اضافه نمی شود؟
 حدود دو هفته پیش بود که با آرش قرارداد داخلی امضا کردیم. آرش بازیکن خیلی خوبی است. همان روز به او گفتم که باید دوران بدنسازی را پشت سر بگذارد و برای همین از هفته پنجم یا ششم به فولاد اضافه می شود. افشین فصل گذشته از نظر روحی و روانی به هم ریخته بود و نیاز به ریکاوری داشت. همین امروز هم می توانم آرش افشین را به لیست تیم اضافه کنم ولی نمی خواهم او را بسوزانم. این بازیکن باید آرام آرام به تیم اضافه شود.

* شما فصل گذشته سرمربی استقلال خوزستان بودید. کار در کدام باشگاه راحت تر است؛ استقلال با شرایط مالی نامناسب ولی توقعات کمتر یا فولاد با امکانات خوب و انتظارات بیشتر؟
 زمانی که در استقلال خوزستان بودم دوستان مطالبی می نوشتند که تیم ما آبروی لیگ و ایران را در آسیا می برد در حالی که ما هم در لیگ برتر و هم در لیگ قهرمانان آبروداری کردیم. خدا هم به ما کمک کرد. چند شب پیش عبدالله ویسی سرمربی استقلال خوزستان گفت که ۲۰ درصد از قرارداد بازیکنانش پرداخت شده است. ما سال گذشته در حالی لیگ را شروع کردیم که بازیکنان ۲۶ درصد از فصل قبلش طلب داشتند. خود من سال گذشته ۱۰۰ درصد قراردادم را نگرفتم و در مجموع ۱۲۶ درصد از استقلال طلب دارم. بازیکنان استقلال آن موقع متوجه بودند که خودشان باید به خودشان کمک کنند.

در فولاد اما مشکل مالی و تشکیلاتی نداریم. یک مقدار مصدومیت ها زیاد شده است و تماشاگران هم می خواهند تیم جایگاه خوبی به دست بیاورد. دغدغه هواداران دغدغه ما هم هست. هرچند مصدومیت ها باعث شد از حالت اصلی خودمان دور شویم ولی با تساوی مقابل نفت تهران استارت خوبی زده ایم. بعد از بازی با نفت آنقدر پیامکهای خوبی دریافت کردم که انرژی ام برای کار در فولاد چند برابر شد.

* علت اصلی مصدومیت های بازیکنان فولاد چیست؟ آیا این مشکل به بدنسازی تیمتان مربوط می شود؟
 خیر اینطور نیست. من ۶، ۷ سال است که با این بدنساز کار می کنم. اگر بگویم بدنساز مقصر است به بیراهه رفته ام. چند بازیکن ما به خاطر ویروس شدید سرماخوردگی بازی ها را از دست دادند. دو بازیکن هم انگشت پایشان دچار آسیب دیدگی شد. یک بازیکن هم در تیم امید آسیب دید. فقط دو بازیکن بودند که در تمرینات خودمان دچار کشیدگی همسترینگ شدند. پس این همه مصدومیت ارتباطی به بدنسازی ندارد. شاید برگزاری اردو در تهران یک مقدار به ما ضرر زد. بازیکنان باید با ما هماهنگ باشند و بیشتر استراحت کنند. آنها باید از خودشان بیشتر مراقبت کنند بخصوص اینکه هوا در اهواز خیلی گرم است.

منبع خبر : مهر

ارسال نظر




توجه : نظرات حاوی توهین،افترا،اتهام و ... به اشخاص حقیقی و حقوقی، نظرات شعارگونه مانند مرگ، درود و مشابه آنها و همچنین نظرات طولانی تر از 500 حرف به هیچ وجه منتشر نخواهد شد.

هر نظر = امتیاز برای اعضای سایت. بیشتر بدانیم
 
 
 

نظرات شما (1 نظر تا کنون)

مسعود اسعدی
یک شنبه 15 مرداد 1396 9:51 PM
هرچه سریعتر از وجود اقای افشین درپست فوروارد استفاده کنید .تیم فولاد فاقد قدرت تهاجمی است

 1  
فعال ترین هواداران
  • علی یزدانی > امتیاز نظرات : 688 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1684 - مجموع امتیازات : 3483
  • بهزاد زراعت > امتیاز نظرات : 2 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1507 - مجموع امتیازات : 2839
  • مژگان آقاجری > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1459 - مجموع امتیازات : 2676
  • علی زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1432 - مجموع امتیازات : 2750
  • رضا زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1414 - مجموع امتیازات : 2625
  • عبدالقادر کامیاب > امتیاز نظرات : 55 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1283 - مجموع امتیازات : 2009
  • فاطمه > امتیاز نظرات : 4 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 822 - مجموع امتیازات : 1818
  • سيد بابك > امتیاز نظرات : 2392 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 793 - مجموع امتیازات : 4298
  • ناصر رحيمي فر > امتیاز نظرات : 1119 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 384 - مجموع امتیازات : 2997
  • محمدرضا كريمي نژاد > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 329 - مجموع امتیازات : 1086
نظرات برگزیده
کسی که حقشو نگرفت : استعداد یابیتون شرافتمندانه بود خسته نباشید عرض میکنیم😉 --- امیرعلی : آرزوی موفقیت برای همه تیم ها --- حسین علینژاد : بازیکن بسیار فنی با فهم فوتبالی بالا قطعا یکی از مهره های کلید فولاد خواهد بود --- عباس مکوندی : سلام انتخاب قطبی برا فولاد و خوزستان گزینه بسیار عالی است --- عبدالقادر کامياب : زنده باد فولاد بهترین مربی افشین قطبی --- Amordad : سلام،ضمن خوشامدگویی به آقای قطبی،امیدوارم ایشان در فولاد موفق باشند و هواداران صبور فولاد را خوشحال کنند،فولاد در نیم فصل به خانه تکانی اساسی نیاز دارد.با احترام باید عرض کنم بعضی بازیکنان فعلی به هیچ عنوان در حد نام فولاد نیستند و بی انگیزه هستند. --- مصطفی : تبریک بی کران به همه هواداران و باشگاه فولاد. از تمام تعریف ها که بگذریم باید فکری برای از دست دادن فرصت های 100% گل کرد.به امید قهرمانی دوباره فولاد. --- محمد خلوصی : زنده باد فولاد و فولادی --- عزیز : ماشالله فولاد خوزستان ستاره خوزستان --- علی : اگر این حمایتها وهمدلی بین مجموعه باشگاه فولاد مستمر باشداحتمال کسب سهمیه آسیایی برای فولاد دور ازانتظار نیست. ---