FooladFc.ir

نکونام: تلاش کردم از کی‌روش یاد بگیرم

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: کی‌روش یکی از مربیان بزرگ دنیا است اما سبک مربی‌گری من اینگونه است که سعی کردم از هر مربی در اسپانیا و یا آقای کی‌روش نکاتی را یاد بگیرم.

به گزارش سایت باشگاه فولاد خوزستان، جواد نکونام درخصوص بازگشت خود به فولاد خوزستان اظهارکرد: باعث افتخار است در خدمت باشگاه بزرگ فولاد هستم‌. در مدتی که اینجا حضور دارم سعی کردیم عملکرد خوبی به جا بگذاریم و تیم روند رو به رشدی دارد. با توجه به اتفاقاتی که اول فصل افتاد شرایط همکاری فراهم نشد اما مجددا بحث حضور من در فولاد مطرح شد و با توجه به اینکه شناخت کافی از این تیم داشتم و تقریبا ۹۵ درصد تیم، همان تیم سال گذشته و بازیکنان خودم است و بر این اساس تصمیم گرفتم برگردم.

وی ادامه داد: هیچ تیمی در لیگ برتر و لیگ یک به جز فولاد با همان ترکیب پارسال به میدان نرفته و ما حتی یک جاهایی دستمان خالی‌تر از قبل بوده است. همه تیم‌ها برای رسیدن به موفقیت هزینه می‌کنند. از تیم ما ۵-۶ بازیکن جدا شدند که ۴ بازیکن اصلی بودند و اکنون در تیم‌های خود بازیکنان اصلی هستند و در مجموع از این حیث تیم ما ضعیف شده است. تیم های دیگر شرایط ایده آلی داشتند و امسال هزینه‌های آنچنانی کردند تا بازیکنان با کیفیت و گران قیمتی را بگیرند.

نکونام گفت: بعد از حضور مجدد در فولاد از نظر روحی و روانی روی بچه ها کار کردیم. هر پنج روز یک بار بازی داریم و سعی کردیم تیم را آماده نگه داریم و شکل تیم را حفظ کنیم تا تیم روند خوبش را ادامه بدهد. کار سختی است اما باید با مسائل اخیر همچون مصدومیت‌ها بسازیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در مورد خط دفاع مستحکم و مقایسه سبک مربی‌گری اش با سبک کارلوس کی‌روش عنوان کرد: آقای کی‌روش یکی از مربیان بزرگ دنیا است اما سبک مربی‌گری من اینگونه است که سعی کردم از هر مربی در اسپانیا و یا آقای کی‌روش نکاتی را یاد بگیرم. ایشان چیزهایی را در فوتبال می‌بیند که خیلی نیاز به تجربه دارد تا آن‌ها را بتوان متوجه شد. سبک مربی‌گری من، به عنوان یک مربی جوان این است که تلاش کنم و تیمم پرتلاش باشد. شما می‌دانید تقابل با تیم‌های پر هزینه‌ و پرمهره‌ای چون استقلال، پرسپولیس، گل‌گهر، سپاهان، مس رفسنجان کار سختی است اما هدف ما دوندگی و مبارزه تا آخرین لحظه است‌. اینکه اگر ضعیف هستیم جبران کنیم، اگر قوت داریم سعی می‌کنیم که قوی تر شویم.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای این تیم در اثر بسته بودن پنجره ایجاد شد، عنوان کرد: ما به خاطر پنجره بسته نتوانستیم شرایط ایده آل را داشته باشیم. تیم هایی بودند که تیم خوبی داشتند اما چند بازیکن دیگر گرفتند که  آن‌ها نتیجه بازی را عوض می‌کنند اما ما با تلاش و با داشتن ذهن برنده سعی کردیم این مسائل را جبران کنیم. با هر نتیجه ای که گرفتیم ادامه دادیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم.

نکونام در ادامه گفت: نیم‌فصل می‌توانیم بازیکن بگیریم اما بازیکن گرفتن در میانه راه خیلی سخت است. بازیکنان خوب قطعا قرارداد دارند اما تلاش می‌کنیم که نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم تا در پست‌ هایی که نیاز داریم بازیکن بگیریم.  وی با اشاره به مصدومیت بعضی از بازیکنان افزود: گاهی مصدومیت ها یا محرومیت‌ها به ما ضربه زده است اما سعی کردیم راه را با قدرت‌تر ادامه بدهیم‌. در این دو سال بازیکنان زحمت کشیدند؛ چه آنهایی که اکنون کنار ما هستند و چه آنهایی که جدا شدند. همه باهم سختی کشیدیم تا موفق باشیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد در خصوص داوری دیدار با نساجی و بیانیه باشگاه نساجی نیز توضیح داد: در کنفرانس خبری بعد از بازی هم گفتم که آقای حیدری یکی از بهترین‌های فوتبال ایران است که من علاقه شخصی به ایشان دارم و جامعه فوتبال باید به ایشان افتخار کند و به او و امثال او احترام بگذاریم. بعد از بازی ۴ صحنه بود که من اعتراض داشتم که اکنون اعتراف می‌کنم روی دو صحنه اشتباه کردم که یکی پنالتی بود و یکی اخراج. با احترام به همه دوستان کارشناس اما به عقیده من یک پنالتی برای تیم ما قطعی بود که گرفته نشد، به عنوان کسی که سال‌ها بازی کرده و حداقل فوتبال نگاه کرده می‌گویم گل نساجی صد در صد خطا بود.گ اما با این حال از آقای حیدری عذرخواهی می‌کنم. صادقانه می‌گویم که اشتباه کردم و از این موضوع خوشحالم که عذرخواهی می‌کنم.

نکونام افزود: آقای حدادیان مالک، سلطانی قائم مقام و ساکت الهامی سرمربی تیم نساجی از دوستان ما هستند اما می‌دانم بعضی ها در آن‌جا شیطنت هایی می‌کنند. بحث ما با داور بوده و کاری با تیم نساجی نداشتیم که بخواهند بیانیه بدهند.، تیم نساجی و هوادارانش را قلبا دوست دارم و خاطرات خوبی در آنجا داشته‌ام. مگر زمانی که ما دو سال پیاپی در مازندران با اشتباهات داوری بازی را باختیم، باشگاه نساجی بیانیه داد داور اشتباه کرده است؟

وی در خصوص بیانیه باشگاه گل گهر پس از بازی شب گذشته، بیان کرد: باشگاه گل‌گهر روی یک صحنه اعتراض داشته و بیانیه داده است. دلیلی ندارد که ما بخواهیم اعتراض کنیم و بیانیه بدهیم و اگر این اتفاق برای هر تیمی بیفتد درست نیست. فوتبال و باشگاه‌ها باید در این شرایط حرفه‌ای تر رفتار کند. هر باشگاه در مورد داوری صحبت می‌کند، دلیلی ندارد باشگاه دیگر بخواهد جواب بدهد. شرایط لیگ در مجموع یک مقدار بهتر از پارسال است و امیدوارم با آمدن وی آی ار شرایط بهتر شود. یک موضوع دیگر هست که باید بگویم در خصوص صحنه‌ها بعضی از کارشناسان یک چیز به ما می‌گویند اما در تلویزیون حرف دیگری می‌زنند، اینکه حرف خود را عوض می‌کنند کار درستی نیست.

او در خصوص تیم گل گهر گفت: تیم گل‌گهر هر سال بازیکنان با کیفیتی می‌گیرد هزینه خوبی می‌کنند و در این سه سالی که در لیگ هستند تیمشان خوب جلو می‌رود. با توجه به شرایط سخت ما امیدوارم تمام باشگاه ها به چنین شرایطی برسند و فوتبال ما بتواند موفق باشد. نکونام در خصوص وضعیت فولاد در این فصل نیز افزود: خوشحالم که در این دو سال با آقای آذری و آقای گرشاسبی همکاری کردم‌ و این موضوع از افتخارات من است. از آقای مهندس محمدی و آقای ابراهیمی مدیران کارخانه فولاد بابت این انتخاب‌های درستی که داشتند، تشکر می‌کنم. برنامه ریزی و مدیریت خوب که وجود داشته باشد، موفقیت به وجود می‌آید.

سرمربی تیم فوتبال فولاد که در یک گفت و گوی رادیوی صحبت می کرد، همچنین افزود: پنجره بسته بوده و یک مقدار به ما ضربه زده اما با تلاش دسته‌جمعی آن کاستی را جبران کردیم. سعی می‌کنیم امسال نیز موفق باشیم. در دو فصل قبل من در تمرینات بدنسازی و پیش فصل حضور داشتم اما امسال این گونه نبوده و شرایط بدنی بازیکنان اکنون ایده‌آل من نیست و در این موضوع را مقصر کسی نمی‌دانم. سعی می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و بیشتری تلاش را انجام بدهیم، این باعث خوشحالی من است که چنین بازیکنانی دارم. روز گذشته یک بازی فوق العاده به نمایش گذاشتیم و توانستیم تیم خوب گل‌گهر سیرجان را ببریم و باعث افتخار است در خدمت چنین تیم متحد و پرتلاشی هستم. ان‌شاءالله بتوانیم دوباره مردم مظلوم خوزستان و هواداران عزیز فولاد را شاد کنیم

کد خبر : 10501 - پنج شنبه 25 آذر 1400 - 19:13
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به باشگاه فولاد خوزستان است