FooladFc.ir

نکونام: برای برد به مصاف استقلال می‌رویم

فولاد خوزستان فردا در ورزشگاه خانگی خود باید به مصاف استفلال برود.

به گزارش سایت باشگاه فولادخوزستان، جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: بازی در جدول به ویژه برای استقلال خیلی مهم است. برای رسیدن به قهرمانی چهار بازی باقی مانده و آنها تمام تمرکزشان این است بتوانند به قهرمانی برسند. البته از نظر من این تیم قهرمان شده زیرا در چهار بازی از دست دادن هشت امتیاز خیلی سخت است.

وی ادامه داد: البته استقلال به بازی فردا که برای رسیدن به قهرمانی برای این تیم مهم است، نیاز دارد. بعد از آخرین قهرمانی استقلال که خود من در این تیم بازی می‌کردم و توانستیم در همین خوزستان قهرمان شویم، هنوز قهرمان نشده است. فردا نیاز دارد امتیاز این دیدار مهم را برای رسیدن به هدفش بگیرد. تیم خوب و قابل احترامی است که تا اینجای کار بدون باخت بوده و در صدر جدول لیگ حضور دارد.

سرمربی فولاد عنوان کرد: فردا تمرکز ما روی کار و تیم‌ خودمان است و برای بازی با استقلال آمادگی کامل داریم. باید با تمرکز بالا و فعل خواستن، بهترین عملکرد را داشته باشیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا حداکثر امتیاز را از بازی بگیریم.

نکونام درباره اینکه با توجه به مسائل مطرح شده مبنی بر تمایل باشگاه های دیگر برای جذب خودش، آیا با باشگاه فولاد برای ادامه همکاری در فصل آینده مذاکره کرده است، توضیح داد: اکنون بهترین تیم ایران در رنکینگ و تیم دهم قاره هستیم. واقعا در رتبه جهانی و آسیایی پیشرفت چشمگیری داشتیم. باز هم از همه بازیکنانی که از روز اول حضورم در فولاد با آنها کار کردم  تشکر می‌کنم. همچنین از کادر فنی، مدیریت، عوامل باشگاه تشکر می‌کنم تنهایی هیچ کاری انجام نمی‌شود.اگر من تنها بودم هیچکدام از این موفقیت‌ها به دست نمی‌آمد این جایگاه خوب را به هواداران فولاد تبریک می‌گویم کنار آنها سختی و زحمت کشیده‌ایم و خدا را شکر به این جایگاه رسیدیم.

وی عنوان کرد:‌ نکته دوم را باید خیلی شفاف و صادق بگویم افرادی که چنین صحبت‌هایی می‌کنند دو حالت دارند به قول فضای مجازی یا این اخبار فیک است یا می‌خواهند برخی صحبت‌ها را از بین ببرند یکسال دیگر با فولاد قرارداد دارم و فقط باید برخی توافقات انجام شود. سال گذشته به دلیل جام باشگاه‌های آسیا قراردادم را دو ساله امضاء‌کردم تا کنون هم با هیچ باشگاهی مذاکره نکردم هر باشگاهی حتی اگر تلفنی یا حضوری با من صحبت کرده می‌تواند بگوید اما هیچ وقت اگر صحبت‌هایی هم شده باشد آنها را در بیرون نمی‌گویم.

سرمربی فولاد اضافه کرد:‌ اینگونه نیست که برای بازار گرمی بگویم فلان تیم مرا می‌خواهد محال ممکن است در زندگی‌ام چه در زمانی که بازی می‌کردم و چه در حال حاضر چنین کاری کرده باشم. تمام تمرکز من روی تیم فولاد است از الان هم مشغول تیم‌بستن شده‌ام با بازیکنان مدنظر از طریق مدیر برنامه‌هایشان وارد مذاکره شده‌ایم و تمام تمرکز من این است 4 بازی باقیمانده را خوب به پایان برسانیم البته من فقط شرایط مذاکره با بازیکنان را فراهم می‌کنم و باشگاه باید کار را انجام بدهد.

نکونام ادامه داد: ما در این کار عقب هستیم باید با بازیکنان مدنظر صحبت شود ابتدا باید تسویه حساب سال قبل را انجام بدهیم و با بازیکنان برای فصل جدید صحبت کنیم تا تیم قوی داشته باشیم هر روزی هم که بگذرد به ضرر ما است زیرا می‌خواهیم در باشگاه‌های آسیا بازی کنیم. رقیبان ما بزرگ هستند و در آسیا هزینه می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ همین تیم الفیصلی عربستان که با ما بازی دارد شاید در جدول این کشور جایگاه خوبی نداشته باشد اما در زمان تعطیلات سه چهار بازیکن خارجی خوب می‌خرد. ناگهان قانونی هم می‌گذارند که می‌توانید با 6 بازیکن خارجی بازی کنید در آن حالت بهترین بازیکنان را داخل زمین می‌گذارند و نمی‌توان هیچ کاری انجام داد. به همین دلیل باید برنامه‌ریزی داشته باشیم. باز هم می‌گویم با هیچ باشگاهی مذاکره کرده و نه کاری انجام داده‌ام که بخواهم خودم یا فرد دیگری بخواهد درباره‌اش صحبت کند تا روزی هم که باشگاه فولاد طبق قراردادم مرا بخواهد در خدمت هستم. اگر مانند سال گذشته مرا نخواهند نیز خداحافظی می‌کنم و خیلی دوستانه با خاطرات خوبی که در خوزستان داشتم جدا می‌شوم.

سرمربی فولاد در مورد اینکه با توجه به اتفاقات سال‌های اخیر به نظر می‌رسد بار دیگر فضای دوقطبی در فوتبال ایران شکل گرفته است،‌گفت: اینگونه نیست البته یک نکته وجود دارد بهترین بازیکنان و ملی‌پوشان سال‌های اخیر فوتبال ما به این دو تیم رفتند و نفراتی هم که از فوتبال ما لژیونر شده‌اند برای استقلال و پرسپولیس بوده‌اند. اگر بازیکن خوب داشته باشید مشخص است نکته دیگر این است که برنامه‌ریزی می‌تواند به یک تیم کمک کند. بازیکن خوب و هزاران دلیل دیگر در این مسائل نقش دارند اما با توجه به مسائل 6 سال اخیر فعلا چنین اتفاقی رخ داده است.

نکونام تصریح کرد:‌ نگاه نکنید امسال استقلال و پرسپولیس قهرمان و نایب قهرمان هستند سال گذشته سپاهان نایب قهرمان بود و تا روز آخر هم رقابت برای قهرمانی ادامه داشت.هر سال هر کسی تلاش کند زودتر و بهتر تیمش را ببندد شرایط را بهتر مهیا کند قطعا موفق‌تر است. زمان فوتبال دو قطبی دیگر گذشته است. به جز چند بازیکن انگشت‌شمار فاصله سایر نفرات فوتبال ما اینقدر زیاد نیست. البته ملاحظاتی نسبت به تیم‌های بزرگ می‌شود که نسبت به تیم‌های دیگر نمی‌شود. ما که فوتبال بازی کرده‌ایم متوجه این مسائل هستیم مطمئن باشید در اسپانیا هم به رئال مادرید و بارسلونا توجهات دیگری می‌شود. مثلا اگر برخی رفتارها را با تیم‌های دیگر انجام بدهند با این دو تیم انجام نمی‌دهند قطعا تبعیض قائل می‌شوند. ملاحظاتی وجود دارد اما تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید با این مسائل هم مبارزه کند. بار دیگر می‌گویم استقلال و پرسپولیس را به عنوان دو تیم قابل احترام دوست دارم زیرا آنها هوادار دارند و تیم‌هایی هستند برای فوتبال ما شادی می‌آورند.

سرمربی فولاد خاطرنشان کرد:‌ البته صحبت من همه تیم‌های پرهوادار مثل فولاد را دوست دارم ناراحت هستم که فردا هواداران در ورزشگاه نیستند ولی واقعیت اینگونه است که در فوتبال چنین مسائلی وجود دارد که در فوتبال همه کشورها چنین مسائلی وجود دارد برخی علاقه‌ها هست یک نفر طرفدار آبی، قرمز، سبز، سفید و زرد است باید با این مسائل کنار بیاییم اما نیاز داریم به تیم‌های دیگر بهتر نگاه کنیم.

وی در خصوص اینکه فولاد فعلی چه میزان از انتظاراتش فاصله دارد، گفت:‌ بی‌نهایت،‌هر چه پیشرفت کنید کم است اگر بتوانم امروز یک بازی را ببرم باید بازی فردا و پس‌فردای خود را هم ببرم. هر روز باید تلاش کنم فولاد دلخواهی وجود ندارد در واقع انتهایی وجود ندارد در فکر من هیچ انتهایی برای کار و رسیدن به اهدافم نیست. هر روز سعی دارم خودم و تیمم بهتر شویم.

نکونام در پایان اظهار داشت: نمی‌توانید یک تیم را با یک بازی بسنجید عملکرد یک تیم نفر یا مجموعه را باید در برهه‌ای از زمان نتیجه‌گیری کنید. شاید یک بازی روز خوبی تیمی نباشد اما نمی‌توانید بگویید ضعیف است. فردا قطعاً بهترین عملکردمان را داریم و مانند استقلال قطعا برای پیروزی به زمین می‌رویم. می‌خواهیم خوب بازی کرده و تلاش کنیم تا به موفقیت برسیم هیچکس نمی‌تواند با یک بازی عیار تیمی را مشخص کند. در بازی تیمی می‌برد، می‌بازد و مساوی می‌کند اما عیارش در برهه‌ای از زمان در یک لیگ و یا تورنمنت مشخص می‌شود در آن حالت می‌‌توان جمع‌بندی کرد.

کد خبر : 10703 - شنبه 24 اردیبهشت 1401 - 0:26
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به باشگاه فولاد خوزستان است