1403/01/09
22:54
Register

تبلیغات



سایر لیگ ها

آخرین اخبار

گفتگو

چهارشنبه 07 فروردین 1398 16:49

افشین قطبی:

فولاد می‌تواند قهرمان آسیا هم شود

سرمربی تیم فوتبال فولاد با اشاره به استعداد جوانان خوزستانی و ساختار خوب باشگاه فولاد، گفت: شک ندارم که فولاد نه تنها می‌تواند قهرمان ایران شود، بلکه می‌تواند قهرمان آسیا هم شود. 

 

به گزارش سایت باشگاه فولاد خوزستان، افشین قطبی با حضور در برنامه بهار کارون خوزستان با تبریک سال نو و با بیان این‌که ان‌شاءالله با کمک هم بتوانیم خوزستان را سربلند کنیم، اظهارکرد: من یک ایمان بسیار قوی دارم و معتقدم برخی اوقات خدا ما به ما ماموریت‌هایی می‌دهد که به هموطنان‌مان کمک کنیم. خوزستان همیشه برای من جذاب بوده است زیرا زمانی که سرمربی تیم‌ملی ایران بودم، استعدادهای خوبی را از خوزستان می‌دیدم و باشگاه فولاد نیز در تاریخ فوتبال ایران از ساختار خوبی برخوردار است و زمانی‌که هدایت این تیم به من پیشنهاد شد، پس از 9 سال دوری از ایران، دلم برای کشور و خدمت به فوتبال ایران تنگ شد.

 

وی بیان کرد: ما نسل خیلی خوبی در فوتبال داریم که می‌توانند سطح فوتبال ایران را بالا ببرند و بین‌المللی کنند و من هم می خواستم در این مهم تاثیر داشته باشم و این یکی از دلایل حضورم در خوزستان بود. از خونگرمی خوزستانی‌ها لذت می‌برم. همه می‌دانند 50 در صد DNA من شیرازی است و فکر می‌کنم شیرازی‌ها و خوزستانی‌ها به هم نزدیک هستند.

 

سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان گفت: من بچه تهران هستم و فوتبال را از خیابان‌های تهران و با توپ پلاستیکی آغاز کردم و فوتبال بسیار عمیق در قلبم بود. پدر و مادر من هر دو معلم بودند و هیچ وقت دلشان نمی‌خواست که من فوتبال بازی کنم ولی من فوتبال را خیلی دوست داشتم. زمانی که در زمین‌های خاکی بازی می کردم آرزویم این بود که کسی من را ببیند و بتوانم در زمین چمن هم بازی کنم. من عاشق فوتبال هستم.

 

وی در ادامه گفت: صحنه‌های خیلی غمگینی را به واسطه وقوع سیل در شیراز دیدیم که بابت این موضوع متاسف هستم و به کسانی که عزیزان خود را از دست دادند نیز تسلیت می‌گویم. من در اختیار مردم شیراز هستم و از کمک به آن‌‌ها‌ دریغ نمی‌کنم. (در همین لحظه بغض قطبی باعث شد که نتواند صحبت‌های خود را در این زمینه ادامه دهد) 

 

قطبی عنوان کرد:‌ زمانی که خیلی جوان بودم، فوتبال هلند و آلمان را خیلی را دوست داشتم. در دوران کودکی نیز پدرم برای من یک تلویزیون سیاه و سفید خرید و من با دستم آنتن آن را نگه می‌داشتم تا بتوانم بایرن مونیخ و مونشن گلادباخ را نگاه کنم. آن زمان من به خاطر بکن‌بائر و سپ‌مایر با آن دستکش‌های بزرگش، تیم آلمان را بسیار دوست داشتم. زمانی که در کارم پیشرفت کردم با آژاکس و مربیان آن در هلند نیز روابط خیلی خوبی داشتم.

 

وی بیان کرد: در 9 سالی که از فوتبال ایران دور بودم، در چهار سال ابتدایی در شیمیزو اسپالس ژاپن کار می‌کردم. فوتبال ژاپن نظم بسیاری دارد و بازیکنان آن با تکنیک و پرسرعت هستند و از چهار حضور در این کشور لذت بردم. بعد یک تجربه خیلی کوتاهی در تایلند داشتم و باتوجه به این‌که رییس باشگاه می‌خواست تمام تصمیم‌ها را خودش بگیرد از آن‌جا رفتم. دو سال هم در چین کار کردم که برای من لذت‌بخش بود زیرا سرمایه‌گذاری که اکنون برای فوتبال در این کشور می‌شود، بی‌نظیر است.

 

سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان در ادامه درخصوص همسرش نیز گفت: همسر من اهل کشور کره‌جنوبی است ولی در هلند پرورش‌یافته است. او با من در تهران نیز زندگی کرده و هفت زبان دنیا را بلد است و حتی برخی کلمات فارسی را از من هم بهتر بلد است.

 

وی درخصوص افتتاح ورزشگاه فولاد هم عنوان کرد: باید شرکت فولاد را تشویق کرد. آقای کشانی، مدیرعامل این شرکت و همچنین آقای محمدی و آقای رضایی سنگ تمام گذاشتند تا این استادیوم به افتتاح برسد. بازی با سپاهان در این ورزشگاه بی‌نظیر و فضایی هیجان‌انگیز بود. این ورزشگاه بهترین استادیوم ایران و یکی از بهترین استادیوم‌های آسیا است و به نظر من این زمینه را فراهم می‌کند که یکی از بهترین تیم‌های آسیا را بسازیم زیرا در این ورزشگاه فاصله هواداران و بازیکنان خیلی کم است و همین ارتباط نزدیک می‌تواند صحنه‌های زیبایی را رقم بزند.

 

قطبی در پاسخ به این سوال که آیا در فصل بعدی لیگ برتر فولاد می تواند به سهمیه آسیایی برسد؟ گفت: این موضوع به تصمیمات دو ماه آینده شرکت و باشگاه بستگی دارد و این‌که می‌خواهیم چه باشگاهی در اهواز داشته باشیم. اگر سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهیم، می‌توانیم به هدف برسیم. ما توانسته‌ایم هفت امتیاز از چهار تیم بالایی جدول بگیرم و شک ندارم که فولاد نه تنها می‌تواند قهرمان ایران شود، بلکه می‌تواند قهرمان آسیا هم شود.

وی در خصوص مردم اهواز نیز بیان کرد: تمام زندگی من فوتبال است ولی تلاش می کنم در هرجایی که برای کار رفتم، خودم را در فضای اجتماعی آن‌جا نیز قرار دهم و از مردم آن‌جا چیزهایی را یاد بگیرم. یکی از دلایلی که در هفت کشور کار کردم این است که فوتبال برای من یک وسیله است که بتوانم در جامعه‌های مختلف اثر مثبتی بگذارم و برای همین بسیار دوست دارم در فولاد و خوزستان باشم. من فکر می‌کنم مردم خوزستان سختی‌های بسیاری کشیدند و یاد دارم که خیلی از جوانان برای دفاع از خاک کشور به جنگ عراق رفتند و البته من سه سال قبل از این جنگ از ایران رفته بودم. خیلی از دوستان جان خود را از دست دادند و برای همین احساس می‌کنم که شاید اکنون بتوانم به این مردم خدمات اجتماعی و ماموریتی فراتر از فوتبال داشته باشم. 

 

سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان گفت: مردم اهواز در خیابان‌ها خیلی سختی می‌کشند، در حالی که این خیابان‌ها می‌تواند مدرن باشد و جاده‌هایی باشد که مردم خیلی بیشتر لذت ببرند. احساس می‌کنم مردم خوزستان به حمایت و کمک بیشتری نیاز دارند و اگر در باشگاه فولاد بتوانیم به مردم کمک کنیم، این یکی از خدمات ما خواهد بود. استعداد و هوشی که در جوانان خوزستانی می‌بینم، بی‌نظیر است و تمام آن‌ها برای رسیدن به آرزوهایشان امید دارند. به نظر من باید به این جوانان کمک کنیم. 

 

وی عنوان کرد: زمانی که کارم را در فولاد آغاز کردم، عاشق بازیکنان تیمم شدم. بازیکنانم خونگرم هستند و فوتبال را دوست دارند و می‌خواهند پیشرفت کنند و برای این مهم همدل هستند و تلاش می‌کنند. فکر می‌کنم هواداران نیز این موضوع را در بازی‌ها ما می‌بینند. نژاد بازیکنانم فرقی ندارد و همه آن‌ها فولادی و خوزستانی شده‌اند و بازیکنان خارجی تیم در حال یاد گرفتن زبان فارسی هستند. ما در هر تمرین لذت می‌بریم.

 

قطبی بیان کرد: جوانان خوزستانی با استعداد هستند و باید آموزش لازم را هم برای پیشرفت در فوتبال ببینند. در فولاد تمام تیم‌های رده‌های سنی مختلف به هم وصل هستند. اگر یکی از بازیکنان فولاد در آینده به باشگاه اروپایی برود، همین به موضوع به هزاران بازیکن جوان امید می‌دهد. من به خاطر ارتباطات بین‌المللی که دارم اگر ببینم که بازیکنی تلاش می‌کند و شخصیت لازم را دارد، فکر می‌کنم بتوانم این کار را انجام دهم. همچنین آن‌چه مهم است، بلد بودن زبان انگلیسی است زیرا اگر بازیکن جوانی به باشگاه اروپایی برود و نتواند انگلیسی صحبت کند برایش سخت است.

ارسال نظر




توجه : نظرات حاوی توهین،افترا،اتهام و ... به اشخاص حقیقی و حقوقی، نظرات شعارگونه مانند مرگ، درود و مشابه آنها و همچنین نظرات طولانی تر از 500 حرف به هیچ وجه منتشر نخواهد شد.

هر نظر = امتیاز برای اعضای سایت. بیشتر بدانیم
 
 
 

نظرات شما (1 نظر تا کنون)

فولاد⚽
پنج شنبه 08 فروردین 1398 5:07 PM
شما اقای قطبی چطور در مورد قهرمانی و سهمیه صحبت میکنید در حالیکه ثابت شده ۳ بازیکن خارجی نمره مردودی گرفته اند؟ اقا مخاطب شما مردم فوتبالی هستند.

 1  
فعال ترین هواداران
  • علی یزدانی > امتیاز نظرات : 688 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1665 - مجموع امتیازات : 3464
  • بهزاد زراعت > امتیاز نظرات : 2 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1490 - مجموع امتیازات : 2822
  • مژگان آقاجری > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1444 - مجموع امتیازات : 2661
  • علی زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1415 - مجموع امتیازات : 2733
  • رضا زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1403 - مجموع امتیازات : 2614
  • عبدالقادر کامیاب > امتیاز نظرات : 55 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1274 - مجموع امتیازات : 2000
  • فاطمه > امتیاز نظرات : 4 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 822 - مجموع امتیازات : 1818
  • سيد بابك > امتیاز نظرات : 2392 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 793 - مجموع امتیازات : 4298
  • ناصر رحيمي فر > امتیاز نظرات : 1119 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 384 - مجموع امتیازات : 2997
  • محمدرضا كريمي نژاد > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 329 - مجموع امتیازات : 1086
نظرات برگزیده
کسی که حقشو نگرفت : استعداد یابیتون شرافتمندانه بود خسته نباشید عرض میکنیم😉 --- امیرعلی : آرزوی موفقیت برای همه تیم ها --- حسین علینژاد : بازیکن بسیار فنی با فهم فوتبالی بالا قطعا یکی از مهره های کلید فولاد خواهد بود --- عباس مکوندی : سلام انتخاب قطبی برا فولاد و خوزستان گزینه بسیار عالی است --- عبدالقادر کامياب : زنده باد فولاد بهترین مربی افشین قطبی --- Amordad : سلام،ضمن خوشامدگویی به آقای قطبی،امیدوارم ایشان در فولاد موفق باشند و هواداران صبور فولاد را خوشحال کنند،فولاد در نیم فصل به خانه تکانی اساسی نیاز دارد.با احترام باید عرض کنم بعضی بازیکنان فعلی به هیچ عنوان در حد نام فولاد نیستند و بی انگیزه هستند. --- مصطفی : تبریک بی کران به همه هواداران و باشگاه فولاد. از تمام تعریف ها که بگذریم باید فکری برای از دست دادن فرصت های 100% گل کرد.به امید قهرمانی دوباره فولاد. --- محمد خلوصی : زنده باد فولاد و فولادی --- عزیز : ماشالله فولاد خوزستان ستاره خوزستان --- علی : اگر این حمایتها وهمدلی بین مجموعه باشگاه فولاد مستمر باشداحتمال کسب سهمیه آسیایی برای فولاد دور ازانتظار نیست. ---