FooladFc.ir
سوم در ایران، پانزدهم در آسیا
جهش چشمگیر فولاد در رده‌بندی برترین تیم‌های جهان

 فولادخوزستان پس از قهرمانی در جام حذفی در جمع ۳۰۰ تیم برتر دنیا قرار گرفت.
 به گزارش سایت باشگاه فولادخوزستان، سایت فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال(IFFHS.com) رده‌بندی تیم‌های باشگاهی جهان را در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که بر این اساس تیم فولاد خوزستان در پایان سال ۲۰۲۱ میلادی در رده سوم ایران، رتبه ۱۵ آسیا و همچنین در رده ۲۹۲ جهان قرار گرفت.
 فولادخوزستان فصل قبل با هدایت نکونام برای نخستین بار به عنوان قهرمانی در جام حذفی دست یافت تا سومین جام قهرمانی خود در رده بزرگسالان را به دست بیاورد. فولادی‌ها اکنون به عنوان نماینده ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهند داشت و به عنوان سرگروه در گروه سوم رقابت‌ها با تیم‌های شباب الاهلی امارات، الغرافه قطر و آهال ترکمنستان همگروه هستند.
تیم فولادخوزستان در دو فصل اخیر با حضور جواد نکونام در رأس کادرفنی موفق به کسب دو سهمیه آسیایی و یک قهرمانی در جام حذفی شده و این موضوع باعث شده که این تیم بتواند در رده‌بندی بهترین تیم‌های جهان، خود را در بین ۳۰۰ تیم برتر جهان قرار بدهد.
گفتنی است تیم فولاد پیش از این در رده ۷۶۸ جهان قرار داشت و با حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل قبل، قهرمانی در جام حذفی و همچنین حضور در مسابقات بعدی در لیگ قهرمانان اسیا ۴۷۶ پله صعود کرده و اکنون در رده ۲۹۲ جهان قرار دارد.

کد خبر : 10545 - شنبه 02 بهمن 1400 - 13:46
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به باشگاه فولاد خوزستان است